کتاب «مدیریت جهادی» به ما مسیر نخبگان و شهدای ایران پس از انقلاب اسلامی را نشان می دهد
کد خبر: ۱۲۹۷۰۱۹

به گزارش سرویس فرهنگی جام جم آنلاین ، دستور الهی به مسلمانان است که با استعانت از خداوند متعال و با بهره گیری از تعالیم دین مبین اسلام و تکیه بر استعدادها و ظرفیت‌های درونی جامعه با سخت کوشی ، جدیت و برنامه‌ریزی دقیق تغییر را سرلوحه کار خویش قرار داده و شک نکنند که اگر به درستی در این مسیر حرکت کنند وعده ی الهی نیز در رشد و تعالی جامعه در همه شئون حتمی و تخلف ناپذیر است (إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم). حکیم انقلاب اسلامی با تمسک و عمل به دستورات الهی جهت مقاوم سازی اقتصاد و همچنین مقابله با مکر و حیله ی دشمنان قسم خورده که با تحریم‌های ظالمانه هدفی جز نابودی و تضعیف نظام را ندارند ، اقتصاد مقاومتی را بهترین نسخه شفابخش اقتصادی معرفی کرده و بیان داشتند و اقتصاد مقاومتی بهینه سازی مصرف و تکیه و حمایت از تولیدات داخلی تنها راه ادامه پیشرفت ایران اسلامی است.و راه رسیدن به آن را نیز اینگونه ترسیم کرده‌اند در هر مقطعی که مردم به وسط میدان آورده شدند و با نام خدا حرکت جهادی آغاز شد پیروز آن میدان بودیم.

موضوع کتاب

کتاب «مدیریت جهادی» با هدف تبیین دقیق شاخصه های مدیریت جهادی با درج حکایت هایی از سیره عملی ائمه معصومین (علیهم السلام) ، علمای اسلام ، و سرداران و شهدای انقلاب اسلامی با بیان نمونه هایی از مصادیق عینی و خارجی نوشته شده که آن بزرگواران چگونه با تمسک به کتاب آسمانی عامل به آیه (وَلَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا) گردیدند و خط بطلانی بر ایده‌های شیطانی که تنها عامل پیشرفت را مدل‌های شکست‌خورده غربی و سرمایه‌داری معرفی می‌کند کشیدند. مدلی که تعفن آن عالم را فراگرفته و خودفروختگان آن با علم به شکست آن همچنان از آبشخور لجنی آن نشخوار می کنند و با لجبازی و نادانی خود را از آثار و برکات شجره طیبه مدیریت جهادی محروم می کنند. کاملا واضح است که پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این حجم عظیم از نابسامانی های مدیریت و غیر جهادی که پیشرفت ما را کند و در جاهایی سد کرده است زیبنده حکومت اسلامی نبوده و تنها راه حل این معضل عظیم جز با رجوع به مدیریت اصیل جهادی ممکن نبوده و نیست و قطعاً با این شیوه مدیریت ناب و مبارک می‌توانیم حربه تحریم را نیز از دست دشمنان نظام بگیریم ان شا الله.

چرا کتاب «مدیریت جهادی» را بخوانیم ؟

فرماندهان و شهدای عزیز ما با دستان خالی در برابر زورگویی های دنیا ایستادند و نگذاشتند یک وجب خاک کشور در اشغال دشمن بماند. مدیریتی که یک بسیجی گمنام و بی تجربه اما ساعی و معتقد به امداد الهی صنعت هوا و فضا و خصوصاً موشکی را به اوج قله می رساند.

 

۷۲ ویژگی سرداران و شهدای انقلاب اسلامی در کتاب «مدیریت جهادی»


و به آرزوی دیرینه خود که هدف قرار دادن اسرائیل غاصب است دست می یابد و لرزه بر اندام این شجره خبیثه می اندازد. شهریاری ها و دانشمندان هسته‌ای با اعتماد به نفس و توکل به خداوند منان ناممکن ها را ممکن کرده و استکبار جهانی را وادار به عقب نشینی و مذاکره کردند.
شهید کاظمی آشتیانی های این ملت در طب تولید مثل سلولهای بنیادی و همانند سازی شگفتی آفریدند و با ایثار و مجاهدت علمی خود کاری کردند کارستان مدیر جهادی وسط میدان و پیشاپیش نیروهایش قرار دارد و همواره از لفظ "بیایید" استفاده می کند. برخلاف مدیر اشرافی که در عقب و جای امن قرار دارد و دستور "بروید" صادر می‌کند. مدیر جهادی در میدان کارزار وقتی به یک سیم خاردار برخورد می‌کند نمی گوید دیگران روی آن بخوابند تا از روی شان عبور کنیم. بلکه خودش روی آن سیم خاردار دراز می‌کشد و به نیروهایش دستور می‌دهد از رویش عبور کنند تا به اهداف الهی مدنظر دست یابند که در این کتاب به بخشی از مصادیق ناب مدیریت جهادی اشاره خواهد شد.

در گوشه ای از کتاب آمده :

رئیس جمهور ایالات متحده آقای باراک اوباما در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ به جمهوری اسلامی سردار قاسم سلیمانی را به فهرست افراد تحریم شده از سوی ایالات متحده افزود. وقتی در کلام سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در جمع طلاب مدرسه علمیه حقانی قم در یکم خرداد ۱۳۹۰ میکنیم به راز این تحریم‌ها پی میبریم که گفتند: انقلاب های اجتماعی در خاورمیانه و شمال آفریقا بهترین فرصت ها را برای انقلاب ما فراهم کرده است.امروز شکست یا پیروزی ایران در مهران و خرمشهر رقم نمی خورد مرزهای ما فراتر رفته ما باید شاهد پیروزی در مصر عراق، لبنان و سوریه باشیم.
اینها آثار انقلاب اسلامی است لذا روئل مارک گرچت کارشناس سابق بخش خاورمیانه سیا و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفته است.
سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم.او به صراحت به نام قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد و وی را باید بکشیم.تعجب ندارد هر مسئولی کارش را درست انجام دهد خارج چشم دشمنان است.

و در بخشی دیگر می خوانیم:

یک روز مهمان مقام معظم رهبری بودم فرزند ایشان آقا مصطفی نیز نشسته بود که سفره گسترده شد.آیت الله خامنه ای به وی نگاهی کرد و فرمود شما به منزل بروید من خدمت ایشان عرض کردم اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند من از وی درخواست کردم که با هم باشیم آقا فرمودند این غذا از بیت المال است؛ شما هم مهمان بیت المال هستید برای بچه ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند.ایشان به منزل بروند از غذای خانه میل کنند.
من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها