رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری عوامل درگیری مسلحانه حوالی خیابان نبرد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید اراذل و اوباش، این علف‌های هرز کنده شده و دور انداخته شوند؛ این راهبرد ناجا با کسانی است که امنیت و آرامش مردم را برهم می‌زنند.
کد خبر: ۱۲۹۶۷۸۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا در حاشیه هفتمین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت حقوق شهروندی خط قرمز نیروی انتظامی است و هر کس حقوق شهروندی را رعایت نکرده و امنیت و آرامش مردم را برهم زند نیروی انتظامی با جدیت با وی برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اراذلی که با اوباشگری آسایش و امنیت خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند، بدانند که برنامه ناجا این است که هنگامی که آنها آسایش مردم را به خطرانداخته‌اند در صحنه حاضر شوند؛ چراکه اگر مامور ما دستی را که قمه و گرز را بالا برده، پایین بیاورد کارش را درست انجام داده است؛ اگر مامور ما پای کسی را که عربده‌کشی می‌کند بشکند کارش را درست انجام داده است.

سردار رضایی تاکید کرد: مردم خواستار آرامش هستند و نیروی انتظامی مجری قدرتمند قانون است. نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و قانون گذار تلاش می‌کنند تا با این گونه موارد با جدیت برخورد کنند البته قانون باید بازدارندگی لازم را نیز داشته باشد و اگر قانون بازدارنده نیست باید اصلاح شود.

سردار‌ رضایی گفت: اگر جوان 18 ساله که در فضای مجازی یا حقیقی با چنین مواردی روبرو می شود بداند که قانون با افراد اراذل و اوباش به جدیت برخورد می‌کند سمت آنها نمی‌رود؛ نیروی انتظامی نیز با هیچ فردی مماشات ندارد و به هیچ وجه با فردی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد محافظه‌کارانه برخورد نمی‌کند؛ نیروی انتظامی قدرت اختیار دارد و در این راستا با دستگاه قضایی هماهنگ است و باید این علف‌های هرز کنده شده و دور انداخته شوند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: برای ما کسی که کار ضدانقلاب می‌کند یا در اوایل انقلاب در شمال غرب کشور فعالیت‌های ضد انقلابی کرده و یا در هشت سال دفاع مقدس در مقابل رزمندگان ما بوده و یا در زمانی که در عراق و سوریه به عنوان داعش با رزمندگان ما مبارزه می‌کرده با این اراذل هیچ فرقی ندارد و ما در مقابل همه آنها می ایستیم.

وی تاکید کرد: این برخوردها مقطعی نیست و استمرار دارد و در هر لحظه از شبانه‌روز هر گزارشی در این خصوص به دست ما برسد برای اجرای این مهم نیروی انتظامی اعلام آمادگی دارد و با این اراذل و اوباش که مزدور بیگانه می شوند نیز با جدیت برخورد می‌کند.

سردار رضایی تصریح کرد: افرادی که در فضای مجازی ایجاد رعب و وحشت کرده نیز بدانند که طبق قانون پلیس فتا و دیگر پلیس‌های تخصصی در فضای حقیقی در کل کشور با این افراد برخورد خواهند کرد.

وی درباره اقدامات قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش گفت: از مهمترین اقدامات این قرارگاه این است که ما دیگر عرض اندامی از اراذل و اوباش در جامعه و در هیچ جای کشور نمی‌بینیم؛ یا آرام شده‌ و یا سابقه‌دار بوده و به دنبال سوراخ موش هستند.

وی درباره نقص در قوانین گفت: در این خصوص نیز با نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی جلساتی برگزار شده است؛ قرار است به صورت طرح یا لایحه اصلاحاتی برای این قوانین در مجلس ارائه شود اما نیروی انتظامی همین قانون فعلی را با جدیت اجرا می‌کند و از قوه قضاییه درخواست می‌کنیم بر اساس پرونده و سابقه فرد حکم را صادر کند.

وی درپاسخ به پرسشی درباره فعالیت سایت های شرط بندی و گردانندگان آنها در داخل و خارج از کشور نیز گفت: پلیس فتا این سایت ها را رصد می کنند و تعدادی از این افراد نیز شناسایی شدند و روند برخورد با آنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها