محصول مکلارن با نام سابر، قدرتمندتر از سنا است. این ابرخودرو با تولید محدود به ۱۵ دستگاه و قیمتی حدود ۳ میلیون دلار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۶۶۸۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، برخلاف انتظار، تقاضا برای محصولات مکلارن، بیش از استون مارتین و دیگر سازندگان خودروهای سوپراسپرت انگلیسی است. مکلارن، در امریکا محبوبیت بالایی دارد و سال آینده یک مدل ویژه برای بازار این کشور تولید خواهد کرد.

مک لارن سابر از راه رسید (+عکس)

سابر (Sabre) نوعی شمشیر بسیار تیز و باریک است که امروزه با نمونه بی‌خطر در رشته شمشیربازی حرفه‌ای نیز استفاده می‌شود. مکلارن سابر، دارای پیشرانه V8 توئین توربوشارژ ۴ لیتر با قدرت ۸۲۴ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود. این محصول، نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت.

هنوز اطلاعات کاملی از توانایی‌های فنی سابر منتشر نشده است اما قدرت و نهایت سرعت آن، مشابه ابرخودروهای مشهور مثل بوگاتی شیرون و کونیگزگ رگرا نیست. از طرف دیگر، احتمالا با توجه به سابقه مکلارن در فرمول یک و سطح بالای مهندسی این شرکت در ساخت خودروهای قدرتمند سبک وزن، می‌توان انتظار داشت که سابر، شتاب‌گیری و فرمان‌پذیری نزدیک به ابرخودروهای مشهور جهان را فراهم کند.

مک لارن سابر از راه رسید (+عکس)

سابر، قوی‌ترین خودرو تمام بنزینی تاریخ مکلارن است و بعد از مدل سه نفره اسپید تیل، سریع‌ترین محصول شرکت سازنده محسوب می‌شود. طراحی سابر توسط دپارتمان ویژه مکلارن MSO انجام شده است و کاملا اختصاصی برای هر خریدار، تولید خواهد شد.

نمایندگی مکلارن در بورلی هیلز لس آنجلس، سابر را رونمایی کرده است. این خودرو مطابق استانداردهای جاده‌ای امریکا تولید می‌شود و در بعضی کشورها مثل نواحی اتحادیه اروپا، قابل فروش نیست. قیمت نهایی سابر نیز محرمانه خواهد بود تا خریداران ناشناس از سودآوری احتمالی در سرمایه‌گذاری خود، بهره‌مند شوند. بنابراعلام غیررسمی در بعضی منابع خبری، هر دستگاه مکلارن سابر، حدود ۳ میلیون دلار هزینه خرید خواهد داشت.

مک لارن سابر از راه رسید (+عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها