توصیه های یک کارشناس اقتصادی به مردم:

چه بخریم؟ کی بخریم؟

کد خبر: ۱۲۹۶۴۱۱
در بحبوحه شرایط اقتصادی ناپایدار این روزهای کشورمان و در میانه بالا و پایین شدن قیمت اجناس مختلف ، همان زمانی که ارز و طلا هرکدام به سبک و سیاقی بر قیمت اجناس مختلف تاثیر می گذارند، شاید چند سوال مشترک برای همه شما پیش آمده باشد؛ مخصوصا اگر سرمایه ای هرچند اندک داشته باشید؟ اینکه با این سرمایه چه کنیم؟ اوضاع اقتصادی چه می شود؟!
 
آن هم درست در شرایطی که خوشحالی سقوط دلار و در غم معاملات سوخته ، رشد لذت بخش ارزهای دیجیتال که حال تریدرها و سرمایه گذاران این سیستم را خوب کرده است و پیش بینی افت کوتاه مدت بازارهای دیگر که دلشوره و نگرانی را بدنبال داشته است . اما تکلیف چیست ؟ تنها جواب همیشه درست ، توجه به علم و تفکرِ سرمایه گذاری های کوتاه مدت است؛ برگ برنده ای که برای هرشهروندی می تواند نتایج شگفت انگیزی به دنبال داشته باشد. بهترین انتخاب در چنین بازاری با خود پول بازی نکردن است؛ این راز ساده اما طلایی یعنی جایگزینی با محصولات پول و تجارت های واسط تا زمان بیشتری‌ برای تصمیم گیری و تحلیل معاملات درآینده بدست بیاوریم . در این بین ، ریسک پذیری در انتخاب های عاقلانه البته با توجه به اتفاق های روز دنیا و سیاست های بین الملل ، یکی از نکات مهم در امر تصمیم گیری هرکسی می تواند باشد. چراکه همیشه قاعده یکسان است؛ در علم اقتصاد، کسب اطلاعات ، آموزش و تلاش چرخ دَوَران تجارت است و طلا، ارز ، بیت کوین و هر آلت ارزشی، ابزاری برای بازار های معاملاتی است. دراین بین مهم ترین مسئله قدرت تفکر و انتخاب در تصمیم گیری درباره چهار جمله پرسشی ساده است؛ کِی بخریم؟ چه بخریم و کِی بفروشیم و چه بفروشیم؟!
 
تمام این گزینه ها در صورتی به نتیجه می رسد که جواب ما به این چرا ها در تمام مسیر زندگی با آنها همراه هستیم، جوابی قدرتمند باشند و درحقیقت با ایمان درونی نسبت به قرار گرفتن در مسیر موفقیت ضامن راه خود شویم، در این بین تنها جمله ای می تواند فانوس راه شود این است:« می رسم! فورا نه ولی حتما!»
 چراکه صبر و اندیشه در امر به دست آوردن ثروت ، ذخیره سازی و تبدیل آن به یک صنعت پول ساز، یکی از مهم‌ترین مسائل علم تجارت است. پست و بلندی های این روزگار در هر امری ،گاهی باعث رشد و گاهی باعث شکست می شود و در این بین باید باور کنیم که معادله شانس فقط از قرار گرفتن دو عامل در کنار هم ساخته می شود : فرصت + آمادگی . همه ما در طول زندگی مان تجربه سرمایه گذاری های ناخوشایند داشته ایم، اما نکته اینجاست که با فرصت هایی که حتی در شکست ایجاد می شود، می توانیم خود را برای موفقیت های بعدی آماده کنیم .
 
در تحول های روزمره این جهان بزرگ که حتی انتخابات یک کشور دیگر می تواند بر مسائل اقتصادی کشور ما ، تاثیر گذار باشد، هنر ما، هنر استفاده از این تغییرات است و با این هنر است که می توانیم با بدست آوردن یا بیشتر کردن اعتبار های تجاری برای رسیدن به کنش ها و واکنش های بازار از جمله افرادی باشیم که سهم خود را در جمع مبتکران موفقیت گرفته ایم.
 
مساله دیگری که برای یک تجربه اقتصادی موفق، می توان به آن توجه کرد این است که سود آوری همیشه در رشد نیست گاهی بهترین سود ها در ریزش بازار به دست می آید؛ اما نکته مهم این است که بدانیم در کدام بازار و با چه تکنیکی؟! درحقیقت در بازی این روزهای بازار، همه ما می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم اما همنشین آن نشویم چون حباب ها اعتیادآورند و هدفی جز گرفتار کردن شما ندارند. 
پس هوشمندانه رفتار کنید ، مشک خود را آب کنید و در تلاش برای رسیدن به چشمه بعدی باشید .
 
رشد های قارچی تا زمانی به مزاج خوش می آید که هوا طوفانی باشد، در این بازه زمانی بهترین تصمیم طمع نکردن است . در بازار های پلکانی همانند ملک هم گاهی تصمیمات بهتری می شود گرفت چون با رشد ۵ پله با وجود ریزش، توقع بر یک تا سه پله معکوس شدن را داریم ، چون با زمان رشد کرده و در بیشتر مواقع با منطق پیش رفته است و حداقل ضرر نخواهیم کرد. 
 
صدرا صفایی – کارشناس مسائل اقتصادی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها