لیگ قهرمانان آسیا به روایت آمار

پرسپولیس صاحب بهترین دفاع شد

در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این فصل تیم فوتبال اولسان هیوندای کره‌جنوبی بهترین عملکرد هجومی و تیم فوتبال پرسپولیس ایران بهترین عملکرد دفاعی را داشت.
کد خبر: ۱۲۹۵۹۳۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دیروز (شنبه) دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌ جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که اولسان هیوندای با برتری برابر نماینده ایران برای بار دوم در تاریخ خود به مقام قهرمانی رسید.

این مسابقات بر خلاف سال‌های گذشته، با توجه به شیوع ویروس کرونا بازی‌ها در کشور قطر و به صورت متمرکز برگزار شد که همین باعث شد تعداد بازی‌ها به ۹۳ بازی کاهش پیدا کند.

۳۲ تیم شرکت‌کننده در این مسابقات مجموعا ۲۱۴۲ شوت به سمت دروازه‌ها زدند که از این تعداد ۷۳۴ شوت درون چارچوب قرار داشت که ۲۳۶ شوت وارد دروازه شدند.

همچنین تیم فوتبال اولسان هیوندای با ۱۵۷ شوت هجومی ترین تیم این رقابت‌ها بود و النصر عربستان با ۱۱۵ و پرسپولیس ایران با ۱۱۲ در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

دروازه‌بانان در این بازی‌ها توانستند ۵۲ کلین‌شیت را ثبت کنند و ۲۴ خطای پنالتی در لیگ قهرمانان این فصل رخ داد. همچنین داوران در این ۹۳ بازی، ۳۱۷ کارت زرد و ۱۳ کارت قرمز رد و بدل شد.

عبدالرزاق حمدالله و جونیور نگرائو با ۷ گل آقای گل این رقابت‌ها شدند و عیسی آل‌کثیر با ۴ گل، بهترین گلزن ایرانی این رقابت‌ها لقب گرفت.

تیم فوتبال اولسان هیوندای با ۲۳ گل بهترین خط حمله این رقابت‌ها را در اختیار گرفت و یوکوهاما مارینوس و السد به ترتیب با ۱۵ گل و ۱۴ گل در رده‌ها بعدی قرار گرفتند.

تروهیتو ناکاگاوا، جاناتان ویرا و سلطان الغنام با ۴ پاس گل، بهترین پاسورهای این رقابت‌ها لقب گرفتند. جو سوهوک با ۲۶، برد جونز با ۲۵ و لی شائو با ۲۲ واکنش بهترین عملکرد را از این حیث به ثبت رساندند.

حامد لک از پرسپولیس با ۵ کلین شیت و برد جونز از النصر عربستان با ۴ کلین شیت بهترین آمار را در این خصوص کسب کردند.

همچنین شجاع خلیل‌زاده با ۵۹۸ پاس، بیشترین پاس را در میان بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها