شرکت ماهواره‌ای فلکی OneWeb، قصد دارد ۳۶ ماهواره جدید خود را برای پیوستن به فضاپیمای موجود در مدارش، به فضا بفرستد.
کد خبر: ۱۲۹۵۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، این سومین دسته بزرگ ماهواره‌های OneWeb است که پس از پرتاب اولیه شش ماهه در سال ۲۰۱۹ و سپس پرتاب دوم و سوم ماهواره‌های ۳۴ نفره در ماه فوریه و مارس سال جاری تحویل داده می‌شود.

این شرکت سپس با مشکلات مالی روبه‌رو شد که منجر به تشکیل پرونده برای حمایت از ورشکستگی در ماه مارس شد؛ قبل از آنکه از ورشکستگی مذکور در ژوئیه بخاطر معامله‌ای که بخشی از آن توسط دولت انگلیس و بخشی از آن توسط Bharti Global تامین شد، خارج شود.

پرتاب امروز از مرکز فضایی Vostochny انجام شد و از یک موشک روسی به نام Soyuz-2.1b برای انجام این سفر استفاده شد. این اولین پرتاب تجاری از Vostochny است (پرتاب‌های تجاری قبلی که توسط Roscosmos انجام می‌شد) و این بدان معنی است که OneWeb می‌تواند به جای ۳۴، ۳۶ ماهواره را پرتاب کند، زیرا این موقعیت نسبت به مدار هدف OneWeb مناسب است.

شرکت OneWeb در حال ساخت مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار کم زمین است که اتصال پهنای باند را برای استفاده در شبکه‌های زمینی فراهم می‌کند. این شرکت قصد دارد در نهایت ۶۴۸ ماهواره در مدار داشته باشد و قصد دارد پرتاب خود را سرعت ببخشد تا هدف خود را تا سال ۲۰۲۲ محقق کند.

افزایش و عملیاتی کردن نکته کلیدی برای OneWeb است که می‌تواند از طریق ارائه خدمات خود درآمد کسب کند. این شرکت همچنین در حال رقابت با شبکه‌های بزرگ و سرمایه گذاری شده LEO است که توسط SpaceX و Amazon ایجاد شده‌اند. در حالی که توافق OneWeb با Bharti  و انگلیس به آن‌ها کمک کرده است تا از ورشکستگی خارج شوند، بنیان‌گذار و رئیس Bharti سونیل میتال در اوایل این هفته اظهار داشت که این شرکت برای پایان دادن به صورت فلکی خود احتمالا نیاز به جمع آوری ۲/۵ میلیارد دلار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها