رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

«بی‌اثر کردن تحریم» بر «رفع تحریم» اولویت دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بی‌اثر کردن تحریم‌ها نیازمند توجه به توان و ظرفیت داخلی‌ است، گفت: دولت برای تأمین نیازهای بدنه خود هم به داخل توجهی ندارد و نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را از خارج تأمین می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۵۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلم مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند باید تمرکز ما و به ویژه دولت بر این موضوع باشد.

وی افزود: متأسفانه دولت در هفت سال و نیم گذشته تمام توان خود را صرف مذاکره برای رفع تحریم‌ها کرده و همانطور که رهبر انقلاب نیز اشاره داشتند نه‌تنها در این ۴-۵ سال تحریمی برداشته نشد، بلکه تحریم‌ها بیشتر هم شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: رهبر انقلاب گفتند که اگر امکان رفع تحریم‌ها وجود داشته باشد یک ساعت هم نباید درنگ کرد، اما این به این معنا نیست که دولت تنها همین بخش از صحبت‌های رهبری را مدنظر قرار دهد و سایر بخش‌های فرمایشات ایشان را مورد توجه قرار ندهد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: بی‌اثر کردن تحریم‌ها بر رفع آنها اولاست و این کار تنها با تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور امکان‌پذیر است.

وی افزود: متأسفانه رویکرد توجه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای تأمین نیازها حتی در تأمین نیازهای بدنه دولت هم مشاهده نمی‌شود و دولت برای تأمین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود هم از مارک‌های خارجی استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم دولت نباید تنها به بخشی از صحبت‌های رهبری توجه کند و دیگر صحبت‌های ایشان را مورد توجه قرار ندهد، رهبری اگر گفتند که؛ اگر امکان رفع تحریم‌ها وجود داشته باشد یک ساعت هم نباید درنگ کرد در کنار آن بارها بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها نیز تأکید داشتند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اینکه دولت تنها بخشی از سخنان رهبر انقلاب را مد نظر خود قرار دهد مثل این است که از «کلُوا واشربوا و لا تسرفوا» تنها «کلُوا واشربوا» را مورد توجه قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها