حوادث ایلام؛ کلاهبرداری

۱۷ زمین خوار دهلرانی دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران از دستگیری ۱۷ نفر از زمین خواران که اقدام به فروش مال غیر در این شهرستان کرده بودند خبرداد.
کد خبر: ۱۲۹۵۱۲۱
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از صدا و سیما مرکز ایلام؛ صابر نجومی اظهار داشت: با توجه به تصرف غیرقانونی اراضی ملی در منطقه ۹ دی شهر دهلران از سوی عده‌ای زمین خوار و معلوم الحال، این دادستانی به صورت فوری موضوع را در دستور کار قرار داد.
 
۱۷ زمین خوار دهلرانی دستگیر شدند
وی افزود: این افراد با کلاهبرداری و فروش مال غیر به افراد فاقد زمین مسکونی اقدام کرده اند که در این راستا ۱۳ نفر با قرار قانونی روانه زندان و ۴ نفر نیز تحت تعقیب قضایی و حساب بانکی  آن‌ها که گردش بالایی داشت مسدود شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت: این افراد با قولنامه‌های نامعتبر و بدون ارزش قانونی اقدام به فروش اراضی ملی نموده اند در حالی که خریداران باید به این مهم توجه می‌کردند که چطور یک زمین مسکونی که ارزش واقعی آن بیشتر از وجه پرداختی است را خریداری کرده اند.

وی افزود: اختلاف اراضی بین دولت و یک طایفه در شهر دهلران وجود دارد که این موضوع در شرف حل شدن است و این افراد سود جود از  این شرایط که دولت در حال حل و فصل کردن اراضی مورد اختلاف با طایفه کاید خورده بوده، سوء استفاده و اقدام به کلاه برداری و  فروش مال غیر کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت: دستور تخریب و قلع و قمع این واحد‌های غیرمجاز هفته گذشته در شورای تامین شهرستان مطرح و مصوب شد که روز گذشته بدون کمترین درگیری و با حضور نیروی انتظامی  اجرایی شد.

نجومی افزود: ادارات راه و شهرسازی، شهرداری و منابع طبیعی  به عنوان دستگاه‌های متولی قبل از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز موضوع را پیگیری و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی ملی جلوگیری کنند و چنانچه در آینده شاهد چنین موضوعاتی در شهرستان باشیم مسئولان دستگاه‌های متولی مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: خریداران زمین باید از صحت و سقم قانونی بودن یا نبودن اراضی مورد خریداری اطمینان حاصل و از دستگاه‌های متولی استعلامات لازم را قبل از معامله و ساخت و ساز اخذ کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها