پروفسور پل پیلار، عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا در گفتگوی اختصاصی با جام جم:

چاره‌ای جز عقب‌ نشینی از افغانستان نداشتیم

با غروب آفتاب جنگ 18 ساله آمریکا در افغانستان، ایران آماده است تا با عقب نشینی نیروهای خارجی دست بالاتر را در این کشور داشته باشد.
با غروب آفتاب جنگ 18 ساله آمریکا در افغانستان، ایران آماده است تا با عقب نشینی نیروهای خارجی دست بالاتر را در این کشور داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۹۴۸۵۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل ازجام‌نیوز، نشریه‌ی «آسیا تایم» در پی دستور ترامپ مبنی بر عقب‌نشینی از افغانستان گزارش داد: ایران پیروز بزرگ عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان است و با غروب آفتاب جنگ 18 ساله آمریکا در افغانستان، ایران آماده است تا با عقب نشینی نیروهای خارجی دست بالاتر را در این کشور داشته باشد.

 

این روزنامه در ادامه افزود: کارشناسان می گویند هرگونه تعهد آمریكا برای بیرون كشیدن نیروهای خود از افغانستان نویدبخش خوبی برای تهران خواهد بود و زمینه را برای گسترش نفوذ ایران در یک كشور همسایه فراهم می كند، جایی كه پس از تقریباً دو دهه اشغال، كینه واشنگتن در قلب شهروندان آن است.

 

 

این نشریه این گزارش را در حالی منتشر کرده‌است که ایران وعده داده بود در انتقام ترور سردار شهید سلیمانی آمریکا را در منطقه منزوی و منفعل کرده و حتی آمریکا را از منطقه اخراج خواهد کرد. به نظر می‌آید این اتفاق شروعی بر اخراج‌هایی است که ایران وعده داده بود و ترامپ قاتل که خود عامل اصلی این ترور بود دستور این عقب‌نشینی را صادر کرده است.

 

آنچه پس از این اتفاقات به ضمیمه فعالیت‌های منفعلانه دیگر آمریکا در منطقه، به ذهن متبادر می‌شود این است که آثار خون شهید سلیمانی آمریکا را به دست و پا زدن در منطقه واداشته است.

 
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها