سارقی که اقدام به برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروندان کرده بود در کاشمر شناسائی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۹۴۷۷۲
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت ۵۵ میلیون ریال از حساب وی به صورت اینترنتی توسط فردی ناشناس، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
دستگیری سارق حساب های بانکی در کاشمر
سرهنگ حسین احمدی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد از طریق یکی از کانال‌های تبلیغاتی در فضای مجازی قصد خرید بسته اینترنتی داشتم که پس از وارد شدن به درگاه بانکی و وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا مبلغ ۵۵ میلیون ریال توسط شخص ناشناسی از حسابم کسر شد.

وی تصریح کرد: با اقدامات فنی و سایبری صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این نوع کلاهبرداری به صورت فیشینگ انجام شده و درگاهی که شاکی از آن استفاده کرده درگاه جعلی بوده است که کلاهبردار سریعاً اطلاعات بانکی شاکی و رمز پویا وی را سرقت و سریعاً در درگاه اصلی وارد و مبلغ مذکور را به یکی از حساب‌های خود منتقل کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر گفت: علاوه بر مبلغ ۵۵ میلیون ریال مسدودی این پرونده تعداد ۵ فقره سرقت اینترنتی که توسط این کلاهبردار از دیگر شهر‌های کشور انجام شده بود توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی که با دستور مقام قضایی حساب متهم سریعاً مسدود و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به صورت نیابتی به شهرستان محل سکونت متهم جهت دستگیری ارسال شد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست خرید‌های خود را از سایت‌ها و درگاه‌های معتبر انجام دهند و در بازه زمانی که فرصت استفاده از رمز پویا ۱۲۰ ثانیه است در لحظات اولیه رمز خود را وارد نکنند بلکه در ثانیه‌های آخر این کار را انجام دهند تا چنانچه کلاهبردار شما را به درگاه جعلی هدایت کرده باشد فرصت استفاده از رمز پویا در درگاه‌های اصلی را نداشته و موفق به خالی کردن و سرقت مبالغ حساب تان نگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها