سرخ‌ها چطور به گل می‌رسند؟

پرسپولیس - اولسان؛ جدال سپر و نیزه

شاید تشبیه بازی پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی به جدال سپر و نیزه بهترین توصیف برای عملکرد دو تیم باشد؛ یکی با بیشترین آمار کلین شیت و دیگری با بیشترین گل زده و خط حمله زهردار.
کد خبر: ۱۲۹۴۵۶۶

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی برگزار کننده فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا هستند. این مسابقه روز شنبه آینده به میزبانی ورزشگاه الجنوب در کشور قطر برگزار خواهد شد.

پرسپولیس در شرایطی از منطقه غرب به دیدار فینال رسید که در پنج مسابقه گلی دریافت نکرد و در دو مسابقه دیگر، دو گل از روی نقطه پنالتی خورد. در واقع حامد لک و خط دفاعی پرسپولیس در جریان مسابقه گلی دریافت نکردند.

از سوی دیگر تیم اولسان هم در حالی فینالیست شد که هیچ باختی در کارنامه اش ثبت نشد و با کسب حداکثر امتیاز و با به ثمر رساندن ۲۱ گل زده در ۹ مسابقه آمار خارق العاده ای از خود بر جای گذاشت.

سایت «naver» کره جنوبی عملکرد دو تیم را تا پیش از فینال آنالیز کرده و از تقابل پرسپولیس و اولسان به عنوان نبرد نیزه و سپر یاد کرده است.

این سایت درباره اولسان نوشت: «مسیری که ما طی کرده‌ایم کاملاً متفاوت است. اولسان این مسابقات را بدون شکست پیش برد. بعد از شیوع ویروس کرونا بازی‌های لیگ قهرمانان به تعویق افتاد و از ماه نوامبر در قطر از سر گرفته شد که اولسان از آن زمان در حال پیروز شدن است. این تیم در هر مسابقه به طور میانگین بیش از دو گل به ثمر رسانده است که قدرت خط حمله این تیم را نشان می‌دهد. اولسان با به ثمر رساندن ۲۱ گل، بیشترین گل زده را در آسیا دارد. با انجام ۹ مسابقه، میانگین گل‌های زده در هر مسابقه بیش از ۲.۳ گل در هر بازی است. اولسان قابلیت‌های دفاعی خوبی هم دارد. با این حال بازیکنان تهاجمی مانند جانسن و جونیور با پنج گل زده و یون بیت گارام با چهار گل و سه پاس گل شاخص و ویژه هستند.»

سایت کُره ای در خصوص تیم پرسپولیس به توانمندی‌های دفاعی این تیم اشاره کرده است: «اغراق نیست اگر بگوییم پرسپولیس از نظر دفاعی قدرتمند است. این تیم در پنج مسابقه هیچ گلی دریافت نکرد. اگرچه آنها در مرحله گروهی صدرنشین شدند اما با کسب سه پیروزی، یک تساوی و دو باخت کار آسانی نداشتند. پرسپولیس در مرحله گروهی هشت گل به ثمر رساند؛ کمتر از تیم الشارجه (قعرنشین گروه) اما با پنج کلین شیت دفاعی عالی از خود به نمایش گذاشت.»

در بخش دیگری از این گزارش خط حمله پرسپولیس و راه‌های گلزنی نماینده ایران این‌طور آنالیز شده است:

«البته پرسپولیس در خط حمله هم قدرتمند است. پرسپولیس به طور عمده از جناحین برای حملات خود استفاده می‌کند. بازیکنان این تیم توانایی خوبی در سرعت و قدرت دارند و از قطع توپ برای حمله استفاده می‌کنند. بیشترین گل‌های زده شده در این تورنمنت با سانتر از جناحین انجام شده است. با این حال عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس به دلیل محرومیت این بازی را از دست داده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها