حوادث استرالیا؛ آتش سوزی

آتش سوزی در جزیره فریزر مهار شد

آتش نشانان استرالیایی موفق شدند آتش سوزی گسترده‌ای را که موجب ویرانی بیش از نیمی از جنگل‌های جزیره فریزِر (Fraser) شد، مهار کنند.
کد خبر: ۱۲۹۴۵۲۰
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از صدا و سیما، بارش باران‌های شدید آخر هفته به مهار آتش سوزی در بزرگترین جزیره شن و ماسه‌ای جهان به مساحت ۱۲۲ کیلومتر مربع کمک کرد. این جزیره تنها با یک تنگه یک کیلومتری از استرالیا جدا شده است.
 
آتش سوزی در جزیره فریزر مهار شد
جزیره فریزِر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سازمان آتش نشانی ایالت کوئینزلند روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: "با کمک باران و واکنش گسترده آتش نشانان، اکنون آتش سوزی تحت کنترل درآمده است. "
به نظر می‌رسد برپایی آتش موجب آتش سوزی در جنگل‌ها شده است. روشن کردن آتش در جنگل‌های این جزیره ممنوع است. آتش سوزی در جزیره فریزر بیش از دو ماه پیش آغاز شد. مقامات استرالیا در حال حاضر نگران خطر وقوع سیل در شرق کشور هستند که با این پدیده هواشناسی مرتبط و به طوفان درجه یک شباهت دارد.
آتش سوزی در جزیره فریزر یک سال پس از فصل آتش سوزی‌های جنگلی شدید در این کشور رخ داد. در این آتش سوزی منطقه‌ای به وسعت انگلیس طعمه حریق شد و ۳۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها