امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۱ خط لوله نفت واقع در منطقه میانکوه شهرستان اردل دچار شکستگی و آتش‌سوزی شد که در اظهارنظرات اولیه فرسودگی، دلیل این حادثه اعلام شده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۰۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، امامداد شهبازی بخشدار میانکوه شهرستان اردل در این رابطه به ایسنا گفت: در حال حاضر این خط لوله به‌علت نشت گاز در حال سوختن است.

شکستگی و آتش سوزی خط لوله نفت در میانکوه شهرستان اردل

وی افزود: این حادثه ساعت ۱۱ صبح امروز رخ داد و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

بخشدار میانکوه شهرستان اردل با اشاره به اینکه نیروهای امدادی برای خاموش کردن آتش و کنترل اوضاع به منطقه اعزام شده‌اند، عنوان کرد: قطعا نشت نفت به خاک و بارندگی باعث آلودگی نفتی در رودخانه سرخون در روزهای آینده می‌شود.

شکستگی و آتش سوزی خط لوله نفت در میانکوه شهرستان اردل

احتمالا فرسودگی دلیل حادثه خط لوله انتقال نفت در میانکوه است

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری هم با بیان اینکه به احتمال بالای ۹۰ درصد فرسودگی خط لوله انتقال عامل وقوع حادثه بوده است، گفت: استان اصفهان مسئولیت مدیریت خط لوله حادثه‌دیده را در شرایط فعلی بر عهده دارد.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شکستگی لوله نفت در منطقه میانکوه شهرستان اردل، اظهار کرد: استان اصفهان مسئولیت مدیریت خط لوله حادثه‌دیده را بر عهده دارد، خوشبختانه کسی در این حادثه دچار دچار آسیب نشده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به احتمال بالای ۹۰ درصد فرسودگی خط لوله انتقال عامل وقوع حادثه بوده است، گفت: نیروهای امدادی استان برای پشتیبانی در منطقه حضور دارند و در صورت نیاز تجهیزات اطفای حریق و خودرو در اختیار نیروها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: علت وقوع حادثه توسط تیم‌های کارشناسی در دست بررسی است و نتایج بعد از اتمام بررسی‌ها رسانه‌ای می‌شود.

شکستگی و آتش سوزی خط لوله نفت در میانکوه شهرستان اردل

آمادگی اسکان خانوارهای روستاهای اطراف محل حادثه وجود دارد

در همین راستا سرپرست جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آمادگی برای اسکان خانوارهای روستاهای اطراف محل حادثه ترکیدگی لوله گاز در منطقه سرخون بخش میانکوه شهرستان اردل وجود دارد.

ایرج کیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ترکیدگی لوله خط انتقال نفت مارون در منطقه سرخون بخش میانکوه، اظهار کرد: یک تیم امدادی از پایگاه بره‌مرده به‌عنوان پشتیبان به منطقه اعزام شده است و تمامی نیروهای هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به تخلیه روستاهای اطراف محل حادثه حریق، نیروهای امدادی آمادگی برای اسکان اضطراری خانوارها در مدارس و مساجد روستاهای اطراف دارند.

برآورد دقیقی از خسارات وارده به اراضی کشاورزی منطقه سرخون وجود ندارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل هم گفت: خسارات وارد شده به بخش کشاورزی منطقه میانکوه در پی شکسته‌شدن خط لوله انتقال نفت در روزهای آینده برآورد می‌شود.

روح‌الله سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خسارت وارده در پی شکستگی لوله نفت در منطقه سرخون به بخش کشاورزی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نشت نفت به چشمه‌ و رودخانه‌ سرخون موجب آلودگی نفتی آب و تعطیلی مزارع شیلات در این بخش شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در گذشته چشمه‌ای برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در پایین دست در نظر گرفته شد، گفت: قطعا نشت نفت در رودخانه، اراضی کشاورزی و چشمه‌ها به‌علت شکستگی تبعاتی را دارد، زیرا مردم اقدام به کشت گندم و جو در اراضی کشاورزی خود کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارات وارده به کشاورزان منطقه سرخون به‌عمل آورد، عنوان کرد: پس از رفع مشکل شکستگی لوله نفت، کارشناسان در منطقه حضور پیدا کرده و خسارات وارده به کشاورزان را برآور می‌کنند.

این گزارش در حال تکمیل است...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها