مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در واکنش به تلاش‌ها برای برکناری دولت کنونی تصریح کرد که ایجاد دولت موقت یک "خیال کاذب" است.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۲۲

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تسنیم، «وحید عمر» مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور روابط عمومی و استراتژیک در یک نشست خبری گفت: «یک ذهنیت کاذب ایجاد شده که گویا در نتیجه یک معامله قرار است دولت موقت ایجاد می‌شود و هرکس می‌خواهد نقش خویش را در آن تعیین کند».

وی افزود: همین کسانی که تلاش دارند جای خویش را در دولت موقت مشخص کنند به دولت فعلی انتقاد می‌کنند؛ حکومت موقت یک سراب و تخیل میان‌تهی است.

پیش از این نیز شماری از احزاب بزرگ و شخصیت‌های سیاسی افغانستان از جمله حزب جمعیت اسلامی و حزب اسلامی موافقت خود را با ایجاد دولت موقت ابراز کرده بودند.

دو هفته پیش «عبدالفتاح احمدزی» سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان ضمن اعلام حمایت از تشکیل دولت موقت آن را بخشی معمول از مذاکرات صلح دانسته و تاکید کرده بود: تغییر دولت فرصتی را بوجود می‌آورد که طرفین درگیر جنگ در زیر چتر یک نظام جمع شوند و اجماع ملی شکل بگیرد.

وی همچنین گفته بود: وضعیت فعلی از برقراری اجماع ملی عاجز است و حتی تیم مذاکره‌کننده دولت هم به دو دسته تقسیم شده است بنابراین جناح‌های سیاسی با وضعیت فعلی موافق نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها