رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های غیراخلاقی می کرد، خبر داد و گفت: برخورد پلیس با این افراد قاطع و قانونی است.
کد خبر: ۱۲۹۴۲۳۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: به دنبال رصد و گشت زنی‌های مستمر فضای‌ مجازی توسط کارشناسان این پلیس در راستای مقابله با عاملان انتشار محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی، صفحه ای با بیش از هفت هزار دنبال کننده که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و فیلم های غیر اخلاقی می کرد در اینستاگرام مشاهده و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

دستگیری ادمین صفحه غیراخلاقی اینستاگرامی تا سارق زن و مرد در تهران

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  با توجه به مستندات موجود در فضای مجازی و طی بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با وعده های واهی قصد به فساد کشاندن و اغفال جوانان و نوجوانان را دارد.

 این مقام انتظامی اظهار داشت: در گام بعدی با تحقیقات گسترده ماموران پلیس فتا، انجام اقدامات تخصصی و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده فرد مورد نظر را که یک خانم جوان بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزل شخصی اش در حاشیه تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: مجرم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن پلیس را داشت اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شد صفحه شناسایی‌شده را متعلق به خود دانست و  هدف و انگیزه‌ خود از این کار را جذب دنبال کننده و کسب درآمد از این طریق اعلام کرد که در نهایت وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه وجود صفحات غیراخلاقی یکی از معضلات اصلی در شبکه‌های اجتماعی است که سلامت روانی خانواده ها را تهدید می‌کند  به شهروندان توصیه کرد: بر شیوه استفاده فرزندان خود از فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کشف ۴۰ فقره سرقت از یک زن و مرد

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از انهدام یک باند دو نفره سرقت لوازم خودرو خبر داد و گفت: سارقان یک زن و مرد بودند که ۴۰ فقره سرقت از آنها کشف شد.

سرهنگ محمود مالمیربیان داشت: در چند روز گذشته چند فقره پرونده با موضوع سرقت خودرو و لوازم و محتویات خودرو در کلانتری ١۵۰ با مشخصات و سرنخ های یکسان تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به تیم عملیات کلانتری ١۵۰ارجاع شد.

وی عنوان کرد: تیم عملیات کلانتری تهرانسر با بررسی دوربین های مداربسته محل وقوع سرقت دریافتند هر هشت سرقت با استفاده از یک پراید قرمز رنگ که سرنشین آن یک خانم و یک آقا بوده است، انجام شده و در یکی از سرقت ها بخشی از چهره یکی از سارقان مشخص است.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر افزود: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان در دستورکار تیم عملیات کلانتری ١۵۰ قرارگرفت و افسران عملیات حین گشت زنی موفق به رویت و متوقف کردن پراید قرمز رنگ می شوند و سرنشینان آن که یک زن و مرد بودند، را دستگیر و به کلانتری ١۵۰ منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت: یکی از متهمان در بازجویی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و اظهار داشت نقشه سرقت ها را می کشیدم و به همراه خانمی که از قبل وی را می شناختم دست به این سرقت ها می زدم و در چند ماه گذشته بیش از ۴۰ فقره سرقت لوازم از پراید های مدل پایین انجام داده ایم.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر بیان کرد: با اعتراف این افراد، با تشکیل پرونده و ارجاع آن به دادگاه، متهمان راهی زندان شدند.

مالمیر در توصیه ای پیشگیرانه به شهروندان، گفت: با نصب دزدگیر می توان از وقوع سرقت لوازم و محتویات خودرو پیشگیری کرد.

دستگیری سارق و کشف ۵۰ فقره سرقت باطری خودرو

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با تلاش مأموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار، یک سارق با ۵۰ فقره سرقت باطری خودرو، دستگیر شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ده باطری مسروقه، سه حلقه زاپاس، چهار رشته زنجیر چرخ و پنج دستگاه پخش خودرو  کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در تحقیقات و بازجوئی های انجام شده، متهم تاکنون به ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو در سطح شهر تهران اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه کلیه صحنه های سرقت بازسازی و مالباختگان نیز شناسایی شدند، گفت: در این خصوص یک نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر و تحقیقات تکمیلی پلیس در این رابطه همچنان ادامه دارد.

امیری تصریح کرد: شهروندان خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کرده و از پارک کردن خودرو در مکان های تاریک و خلوت شهر خودداری کنند.

دستگیری سارق کابل برق با بیش از ۵۰ فقره سرقت

رییس کلانتری ۱۳۲ نبرد از دستگیری سارق حرفه ای کابل برق با بیش از ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: یک دستگاه خودرو توقیف شده است.

سرهنگ جهانشاه تیموری گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت کابل های برق در سطح حوزه استحفاظی این کلانتری که موجب ایراد خسارت به اموال عمومی شده بود، موضوع با هدف کشف سرقت ها به صورت ویژه و کار شبانه روزی در دستور کار تیم عملیات کلانتری نبرد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و بررسی های میدانی و تحقیقات پلیسی و هدفمندسازی گشت زنی های انتظامی، سارق را که در یکی خیابان های فرعی خلوت در حین سرقت بود، مشاهده و با هماهنگی مقام قضایی خودروی وی را متوقف کردند.

تیموری اظهار داشت: علاوه بر کشف مقادیر زیادی کابل برق از خودروی مذکور، در بازجویی های بعمل آمده توسط پلیس، سارق به ارتکاب بیش از ۵۰ فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد.

رییس کلانتری نبرد با بیان اینکه در این رابطه یک سارق دستگیر شد گفت: امنیت مردم، خط قرمز پلیس است و پلیس با مجرمان، قانون گریزان و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع می کند و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف

پلیس تهران اعلام کرد: با تلاش مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت روز گذشته طرح نظارت و کنترل بر ۲۴۴ واحد صنفی باغ تالار و سالن پذیرایی در شهر تهران انجام و برای هفت واحد صنفی متخلف اخطار پلمب صادر شد.

بر اساس گزارش پلیس، ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در ۲۴ساعت گذشته به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با صنوف متخلف، با حضور نمایندگان اداره بهداشت و اتحادیه صنف سالن پذیرایی و تالارداران، از ۲۴۴ واحد صنفی بازدید که در بازدید های صورت گرفته از متصدیان ۳۵ واحد صنفی تعهد اخذ و  هفت تالار پذیرایی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط صنفی و انتظامی و همچنین بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و عرضه قلیان پلمب شد.

در این گزارش آمده است، با توجه به اینکه قانونمندسازی اصناف یکی از مأموریت های مهم معاونت نظارت بر اماکن عمومی است، پلیس تلاش می کند تا واحدهای صنفی مذکور را به محیط امنی برای برگزاری مراسم های مختلف شهروندان تبدیل کند.

در پایان، از شهروندان خواسته می شود تا در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها