۲۰۰ نفر در آمریکا پس از محکومیت به اعدام و پس از مرگ از اتهام‌ها تبرئه شده و بی گناهیشان ثابت شد.
۲۰۰ نفر در آمریکا پس از محکومیت به اعدام و پس از مرگ از اتهام‌ها تبرئه شده و بی گناهیشان ثابت شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۱۷

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از میزان، مقامات آمریکا روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته، نهمین و دهمین اعدام فدرال سال ۲۰۲۰ این کشور را اجرا کردند.

به گزارش شبکه «سی ان ان»، در طول ۲ روز و در میانه اعتراضات، طی ۲ روز در آمریکا، ۲ حکم اعدام اجرا شده است.

روز پنجشنبه گذشته اعدام «براندون برنارد»، شهروند سیاهپوست آمریکایی پس از مخالفت دیوان عالی با تعویق ۲ هفته‌ای زمان اجرای حکم، با تزریق کُشنده در زندان «تره هوت»، ایالت «ایندیانا»، محل اجرای اعدام‌های فدرال، اجرا شد.

روز جمعه نیز «آلفرد بورژوا» ۵۶ ساله که در سال ۲۰۰۴ به اعدام محکوم شده بود، به همین روش اعدام شد.

در حالی که اعتراضات به این اعدام‌ها در آمریکا رو به افزایش است، ۳ اعدام دیگر نیز برای روز‌های باقیمانده از ریاست جمهوری «دونالد ‌ترامپ» برنامه ریزی شده است.

اخیرا نزدیک به ۱۰۰ نفر از دادستان‌های فعلی و پیشین، دادستان‌های کل، روسای پلیس سابق و فعلی، مقام‌های وزارت دفاع و ... با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری خواهان توقف روند اجرای اعدام فدرال شدند.

 

اصلی‌ترین دلیل این درخواست و البته مخالفت مردم آمریکا با اجرای مجازات اعدام، اثبات بی گناهی محکومان پس از صدور حکم و یا اجرای آن است.

از سال ۱۹۷۳ تاکنون دستکم ۷۲ نفر در آمریکا پس از محکومیت به اعدام، موفق به اثبات بی گناهی خود شده اند؛ حدود ۲۰۰ نفر نیز پس از مرگ از اتهام‌ها تبرئه شده و بی گناهیشان ثابت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها