حوادث سیستان بلوچستان؛ قتل

قتل ورزشکار زاهدانی در پی سرقت گوشی

گریه‌های قاتل پشیمان، او را نجات داد

گذشت از خون پدر در دادگاه

پسر معتاد که در جریان درگیری پدرش را کشته و مادرش را زخمی کرده بود، در جلسه دادگاه به پای خواهرش افتاد تا او را ببخشد. زن جوان وقتی پشیمانی برادرش را دید او را در دادگاه بخشید.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۹۳

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و به‌دنبال درگیری خونینی در خانه‌ای در جنوب تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از ورود به خانه با پیکر زوج میانسال که با چاقو مجروح شده بودند، رو به‌رو شدند.

مرد میانسال بر اثر شدت جراحات جان باخت، اما همسرش زنده ماند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، قاتل پسر کوچک خانواده به نام سیناست. سینا اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت و از سوی خانواده‌اش طرد شده بود.

پسر جوان تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز بعد در ورامین شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: من به گل اعتیاد شدیدی داشتم و بعد از دعوا با پدرم، خانه را ترک کردم. روز حادثه برای گرفتن پول به خانه رفتم. فکر می‌کردم مادرم تنهاست، اما پدرم هم در خانه بود و با هم درگیر شدیم. در یک لحظه به‌خاطر عصبانیت، کنترلم را از دست دادم و پدر و مادرم را زخمی کرده و از خانه بیرون زدم.

پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. متهم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه خواهر ناتنی سینا برای او درخواست قصاص کرد، اما خواهر و برادرهای تنی او، از خون پدرشان گذشتند.

خواهر بزرگ‌تر سینا گفت: پدرم ابتدا با مادر من ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، من بودم. آنها بعد از چند سال جدا شدند و پدرم با زن دیگری ازدواج کرد. من رابطه خوبی با خواهر و برادرهای ناتنی‌ام داشتم. پدرم سینا را دوست داشت و برای ترک دادن او هرکاری کرد، اما سرانجام سینا او را به‌خاطر اعتیادش کشت. من سینا را دوست دارم، اما او را نمی‌بخشم.

در ادامه سینا در جایگاه قرار گرفت و منکر قتل شد، اما وقتی اعترافات قبلی او پخش شد، به قتل اعتراف کرد و گفت: به‌خاطر خجالتی که از خواهر و برادرهایم می‌کشیدم به دروغ منکر قتل شدم. من از کار خود پشیمانم. خواهرم درست می‌گوید. پدرم برای ترک اعتیاد من خیلی تلاش کرد، اما من به‌خاطر مصرف گل او را کشتم.

متهم در ادامه در حالی که اشک می‌ریخت به پای خواهر بزرگ‌ترش افتاد و از او خواست که گذشت کند. زن جوان هم وقتی پشیمانی برادرش را دید او را بخشید و گفت: با این‌که مرگ پدرم برایم سخت است، اما نمی‌توانم شاهد مرگ سینا باشم و او را می‌بخشم.

پس از بخشش دختر مقتول، سینا از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و گفت: من از کار خود پشیمانم و قول می‌دهم وقتی آزاد شوم، گذشته‌ام را جبران کنم و دیگر سمت مواد مخدر نروم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها