«احتمال قرمز شدن تمامی نواحی نارنجی وجود دارد». در شرایطی که همه فکر می کنند نرخ مرگ و میر و ابتلا کمتر شده این جمله روزهای بدی را پیش بینی می کند.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، به خصوص اینکه شب یلدا را هم در پیش رو داریم. بلندترین شب سال فرصتی برای دورهمی های خانوادگی است تا به این ترتیب در این شرایط خطرناک کرونایی نرخ ابتلا بالاتر برود.

دکتر مینو محرز مختصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونای کشور در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: اوضاع خوب نیست. روز گذشته از مطب که برمی گشتم افراد بسیار زیادی را در سطح خیابان ها دیدم، آن هم بدون ماسک و یا رعایت فاصله اجتماعی. حالا چه انتظاری از شب یلدا دارید؟

دکتر محرز افزود: در محیط هایی که اعضای خانواده در یک محیط سربسته نشسته اند اگر همگی ماسک داشته باشند و البته اگر تهویه هوا هم وجود داشته باشد ریسک ابتلا به کرونا کمتر است در غیراینصورت ریسک بسیار بالاست.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونای کشور عنوان کرد: اما اگر در همان محیط که افراد با ماسک نشسته اند هیچ تهویه ای وجود نداشته باشد احتمال ابتلای افراد حتی با وجود زدن ماسک وجود دارد.

این پزشک متخصص ادامه داد: دورهمی های خانوادگی بسیار خطرناک است چرا که اکثر افراد بدون ماسک هستند و با هم گپ می زنند. این معاشرت باعث می شود تا اعضای یک خانواده از یکدیگر کرونا را بگیرند. در فضای بیرون حداقل بسیاری از افراد ماسک می زنند.

وی گفت: من سه چیز را در انتقال ویروس موثر می دانم؛ رستوران، باشگاه و دورهمی های خانوادگی. در این سه مکان ویروس کرونا به راحتی جابجا می شود.

مینو محرز در رابطه با وارد شدن واکسن کرونای خارجی به ایران و البته آخرین شرایط واکسن کرونای داخلی نیز گفت: واکسن خارجی کرونا که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد زودتر از تیر ماه به ما نمی رسد و اگر هم برسد تعداد خیلی کمی دارد. بنابراین ما باید خودمان واکسن را بسازیم. واکسن کرونای ساخت ایران حداکثر تا اواخر خرداد ماه عرضه می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها