حوادث رانندگی؛ استان کهگیلویه و بویراحمد

یک کشته و هفت زخمی در تصادف جاده ای یاسوج به شیراز

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید و سمند در جاده یاسوج به شیراز در حوالی روستای پریکدان یک کشته و هفت زخمی بر جا گذاشت.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۷۸
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، محسن جلیل جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصادف ساعت ۲۱ جمعه شب در تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر برخورد دو دستگاه خودرو سواری پراید و سمند در محور مواصلاتی یاسوج به سمت شیراز روستای پریکدان رخ داد.
 
یک کشته و هفت زخمی در تصادف جاده ای  یاسوج به شیراز
وی افزود: بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه که سبب کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۷ نفر شد اعزام شد.
 رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر ۷ نفر مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه و حمایت های پزشکی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵، به بیمارستان شهید بهشتی در شهر یاسوج انتقال داده شدند.
بررسی های پلیس استان نشان می دهد شاید تنها کمتر از ۵ درصد سهم تقصیر در حوزه راهداری استان بوده است زیرا تمامی تمهیدات ایمنی لازماندیشیده شده است و تخطی از سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز از دلایل عمده تصادفات امسال بوده است.
سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
این استان با داشتن شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها