علاقمندان به روانشناسی بخوانند

دانشنامه «عصب-روان‌شناسی زبان»

دانشنامه «عصب-روان‌شناسی زبان» با ترجمه مهلا آرین‌پور زیر نظر حسن عشایری منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، این دانشنامه با سرویراستاری متن انگلیسی هری. آ. ویتاکر و ویراستاری علمی رضا نیلی‌پور در ۷۹۰ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰هزار تومان در انتشارت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی راهی بازار شده است.

در مقدمه این کتاب به قلم حسن عشایری می‌خوانیم: دانشنامه «عصب روان‌شناسی زبان» تألیف استاد برجسته ویتاکر، که به همت پژوهشگر حوزه زبان‌شناسی، خانم مهلا آرین‌پور ترجمه و تنظیم شده و در اختیار پژوهشگران و مدرسین رشته‌های عصب روان‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی، آسیب‌شناسی مغز و اختلالات پردازش اطلاعات زبان قرار می‌گیرد، اثری جامع و چندبعدی است.

دانشنامه «عصب-روان‌شناسی زبان»

رویکرد غالب ویتاکر با آشنایی در زمینه‌های روان‌شناسی، زبان‌شناسی، عصب‌شناسی، جراحی مغز و اعصاب و شاخه‌های علوم اعصاب، برخلاف نگرش‌های تک‌ساحتی میان‌رشته‌ای و پویا است. همچنین بینش علمی در شاخه پژوهش‌های مغزی را با ارائه دستاوردهای جدید دچار تحول و دگرگونی می‌کند. مثال بارز این پدیده را می‌توان در فعالیت‌های عالی قشر مخ انسان و اختلالات مرضی ناشی از ضایعه‌های مغزی همچون انواع زبان‌پریشی مشاهده کرد.

با تجربه دانش‌آموختگی، تدریس و پژوهش در رشته‌های علوم اعصاب، چنین مجموعه‌ای را در ادبیات معاصر انگلیسی، آلمانی و فارسی سراغ ندارم. این دانشنامه، با کیفیتی کم‌نظیر برای پژوهشگران و مدرسین رشته‌های بالینی علوم اعصاب همچون توانبخشی عصب‌شناختی راهگشا است. از پژوهشکده دانشنامه‌نگاری سپاسگزاریم که خلا منابع مستند و معتبر را در اختیار مراکز علمی مربوطه قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها