وزیر کشور گفت: از دی یا بهمن ماه تزریق واکسن کرونا با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۳۵

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی با تشریح نتایج جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با اجرای طرح محدودیت ها، تعداد شهر‌های وضعیت قرمز از ۱۶۴ شهر به ۳۴ شهر کاهش یافته است.

وزیر کشور ادامه داد: در ساعات منع تردد خودرو‌ها بیش از نیم میلیون خودرو جریمه شدند.

امکان تزریق واکسن کرونا در دی و بهمن

وی گفت: در دی و بهمن ماه امکان تزریق واکسن کرونا برای گروه‌های هدف فراهم می‌شود.در جلسه امروز دوباره درباره واکسن بحث شد و قرارگاه و هم وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کردند.

وزیر کشور افزود: در جلسه‌ای که در محضر رئیس جمهور بودیم، آقای روحانی دستور داد که بتوانیم در دی ماه و بهمن امکان تزریق واکسن برای گروه‌های هدف را که بیشترین آسیب و بالاترین تهدید و ریسک را متحمل می‌شوند، فراهم کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: کسانی که بالای ۶۵ سال سن و بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت هستند و در بحث تولید واکسن هم پیشرفت بسیار خوبی داریم.

شرایط خوب تولید انبوه ماسک و اکسیژن ساز‌ها

وزیر کشور گفت: در تولید انبوه ماسک و اکسیژن ساز‌ها وارد مرحله خوبی شدیم.

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا افزود: در جلسه امروز دوباره موضوع ماسک و اکسیژن ساز‌ها مطرح و بررسی شد و گزارش‌ها نشان می‌دهد در تولید انبوه ماسک و اکسیژن ساز‌ها وارد مرحله خوب شدیم و مسائل کاملاً حل شده است.

وی افزود: توضیحاتی نیز درباره حمایت از افراد و خانواده‌ها و مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا در جلسه مطرح شد و قطعا همه آسیب دیدگی که وجود دارد به وسیله دولت قابل جبران نیست، اما دولت در حد امکانات و متناسب با منابعی که دارد بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بابت این موضوع هم در قالب بودجه عمومی و هم در قالب خدمات دیگر تدارک دیده است.

رحمانی فضلی گفت: در بحث کمک به افراد و خانواده‌ها گزارشی را وزارت کار ارائه کرد و روند نسبی موفقیت‌ها در مدیریت بیماری کرونا نتیجه همکاری خوب مردم است، حتما این کمک را ادامه بدهند تا زودتر از شر این بیماری منحوس رها شویم.

فقط ۳۴ شهر وضع قرمز دارند

وزیر کشور گفت: با همکاری مردم آمار ۱۶۴ شهر قرمز به ۳۴ شهر کاهش یافته است.

رحمانی فضلی بعد از جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: در این دو هفته که به علت رعایت شیوه نامه‌ها جلسه قرارگاه را تشکیل ندادیم با کمیته‌های مختلف جلسه داشتیم و اقدامات و عملکرد و برنامه‌های آن‌ها را بررسی کردیم.امروز همه دستگاه‌ها از مجموعه اقدمات طرح هوشمند گزارش دادند.

وزیر کشور افزود: در همه موارد همکاری‌ها بسیار خوب بوده است و دستگاه‌های اجرایی در عمل با هم هماهنگ بودند و اهداف، مسیر کار و طرح شان کاملا مشخص و روشن بود.امیدواریم همه شهر‌های قرمز به مرور به وضع نارنجی و زرد برگردند.

وزیر کشور گفت: همه دستگاه‌ها و همه مردم همکاری بسیار خوبی در مدیریت بیماری کرونا و اجرای محدودیت‌ها داشتند که باید ادامه یابد.

رحمانی فضلی افزود: در جلسه امروز مجموعه اقداماتی را که در قالب طرح هوشمند از یک آذر ماه تا امروز یعنی ۱۸ آذر انجام شده است، همه دستگاه‌ها گزارش دادند و در تمام موارد همکاری‌ها بسیار خوب بود و همه دستگاه‌های اجرایی با هم هماهنگ بودند.

وی افزود: چون هدف کاملا مشخص و وظیفه کاملا روشن بود به ویژه مردم خوب ما در این مدت واقعاً همکاری‌های بسیار خوبی داشتند.

رحمانی فضلی افزود: به این دلیل توانستیم از ۱۶۴ شهر قرمزی که داشتیم به ۳۴ شهر قرمز برسیم. عملکرد مطلوب دستگاه‌ها، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی اقدامات بسیار خوبی کردند و در این مدت بیش از ۵۰۰ هزار خودرو از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح جریمه شد که البته ما راضی نیستیم آن‌ها جریمه شوند، اما وقتی همه رعایت می‌کنند، اما یک عده‌ای رعایت نمی‌کنند مجبور به جریمه هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد​: همچنین برخی اصناف که تعدادشان زیاد نبود، جریمه و پلمب شد که این کار برای ما رضایت بخش نیست و امیدواریم همه رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها