مدیر اجرایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ روز یکشنبه پیش از قرعه‌کشی مقدماتی اروپا اعلام کرد که به دلیل پیشرفت در تولید واکسن‌های کرونا، قطر یک میزبانی کاملا عادی در سال ۲۰۲۲ از جام جهانی را برنامه‌ریزی می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۲۷۷۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، همه‌گیری و شیوع بیماری کرونا باعث لغو مسابقات قهرمانی اروپا و المپیک در سال جاری شد و قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ نگران تاثیر طولانی‌مدت ویروس کووید ۱۹ بر اولین جام جهانی است که در خاورمیانه برگزار خواهد شد.

در این مدت، در سرتاسر جهان مسابقات ورزشی با حضور اندک یا بدون حضور تماشاگران برگزار شدند اما واکسن‌ها نوید می‌دهند که از سال آینده تعداد زیادی از تماشاگران بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.

ناصرالخاطر، مدیر اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲، گفت: معرفی و عرضه واکسن، به ‌طور قطع خبر خوبی برای همه است. همه منتظرند به‌نوعی به وضع عادی در زندگی و به‌خصوص در ورزش بازگردند.

وی افزود: ما بسیار مشتاق و امیدواریم که تا سال ۲۰۲۲، همه‌چیز به‌طور کامل به حالت عادی بازگردد و منتظر میزبانی از هواداران و برگزاری یک جام جهانی عادی و موفق هستیم.

روز دوشنبه مراسم قرعه‌کشی مقدماتی در مقر فیفا در زوریخ انجام شد؛ به طور معمول این مراسم در کشور میزبان برگزار می‌شود اما همه‌گیری کرونا مانع از برگزاری این رویداد در کشور میزبان شد.

الخاطر اظهار امیدواری کرد که در دوران پساکرونا مسابقات ورزشی خیلی زود به حالت عادی بازگردند.

شایان ذکر است، مسابقات جام جهانی نه‌تنها در یک منطقه جدید برگزار می‌شوند بلکه به دلیل گرمای شدید تابستان در کشورهای حوزه خلیج‌فارس در اواخر سال ۲۰۲۲ به‌جای زمان معمول آن برگزار می‌شود.

وی گفت: با اعلام تغییر زمان برگزاری به ماه‌های نوامبر و دسامبر، واکنش‌های زیادی در مورد اخلال در تقویم‌های مختلف بازی‌های لیگ در سراسر دنیا را شاهد بودیم اما چیزی که از همه‌گیری آموختیم این بود که قادر به سازگاری هستیم.

ماه‌ها عدم برگزاری مسابقات فوتبال طی همه‌گیری، باعث شد چشم‌انداز جدیدی نسبت به سال ۲۰۲۲ برای تطبیق با جام جهانی ایجاد شود و آغاز مسابقات بعدی فضای تنفسی بیشتری دارد.

همچنین این شرایط باید یک تعطیلی برای بازیکنان در تابستان ۲۰۲۲ پس از تحمل یک دوره بازی طولانی از حدود ماه ژوئن سال جاری در رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده ازجمله یورو و فصل آینده فراهم کند.

الخاطر خاطرنشان کرد: همیشه مزیتی وجود داشت که جام جهانی در نیم‌فصل برگزار می‌شد و باعث نشاط بازیکنان و فوتبال بسیار بهتری در زمین بازی می‌شد. ما امیدواریم که این شرایط، همان استراحت در تابستان ۲۰۲۲ باشد.

هفته گذشته ۱۰ سال از زمانی که قطر حق میزبانی جام جهانی را در یک رأی‌گیری بحث‌برانگیز در فیفا به دست آورد گذشت و در این مدت فیفا مدارکی برای محرومیت از حق میزبانی قطر پیدا نکرد.

قطر، ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت هتل‌ها، سیستم حمل‌ونقل جدید و استادیوم‌های مجلل هزینه کرده تا از عهده برپایی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی برآید.

قطر از جام باشگاه‌ های فوتبال جهان در دسامبر ۲۰۱۹ که لیورپول قهرمان شد، برای آزمایش زیرساخت‌ های فوتبال استفاده کرد.

مسابقات امسال، با حضور بایرن‌مونیخ به‌عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به دلیل کرونا به ماه فوریه موکول شده و بعید است مانند سال گذشته با هجوم هواداران روبه‌رو شود.

الخاطر گفت: سه ورزشگاه از هشت ورزشگاه به اتمام رسیده است و چهارمی در الریان برای برگزاری جام امیر قطر تا تاریخ ۱۸ دسامبر، روز ملی قطر و زمان برگزاری فینال جام جهانی در دو سال آینده آماده می‌شود، بقیه موارد نیز تا پایان سال ۲۰۲۱ و آغاز ۲۰۲۲ تکمیل می‌شوند.

پس از اعطای میزبانی از جام جهانی، نیاز به پروژه‌های ساخت‌وساز گسترده در سراسر قطر، شرایط کاری سخت نیروهای مهاجر را آشکار کرد که باعث محکومیت فعالان حقوق بشر شد و کشور قطر را مجبور به ایجاد شرایط بهتر و برخورد با تخلفات کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها