قَهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شده گیاه قهوه به دست می‌آید. قهوه علاوه بر مصرف خوراکی، چند مصرف باور نکردنی دیگر دارد.
کد خبر: ۱۲۹۲۱۹۰

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از قهوه استفاده می‌کنند، نوشیدنی گرم و مطبوعی که اغلب افراد جامعه آن را به هر نوشیدنی دیگری ترجیح می‌دهند، اما نکته جالب در مورد قهوه این است که این نوشیدنی محبوب کاربرد‌های دیگری نیز دارد که بیشتر آن‌ها با آشپزی هیچ‌گونه ارتباطی ندارد.

 

۱. خوشبوکننده دست

از قهوه برای از بین بردن بوی نامطبوع سیر و پیاز از روی پوست استفاده می‌شود؛ این ماده خوشبو را به صورت دورانی روی پوست دست حرکت دهید و پس از چند دقیقه دست‌ها را با آب بشویید.

 

۲. ماسک صورت

پودر قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان سلول‌هایِ مرده پوست را از بین می‌برد و آثار ضد چروک بسیاری دارد و می‌توانید ماسک‌های ضد چین و چروک صورتی را با آن تهیه و استفاده کنید.

روش تهیه: یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین، مقداری پودر قهوه و کمی آب را خوب مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید و بلافاصله از کرم مرطوب‌کننده برای لطافت پوست صورت استفاده کنید.

 

۳. خوشبوکننده یخچال

قهوه علاوه بر خاصیت‌های فراوان بوی نامطبوع یخچال را نیز از بین می‌برد؛ گذاشتن قهوه در یخچال بو‌های تند و نامطبوع را از بین می‌برد.

 

۴. از بین بردن کک بدن حیوانات

قهوه به دلیل بوی قوی و خاص خود به عنوان یک روش درمانی خانگی برای حذف کک از بدن سگ استفاده می‌شود.

 

۵. درمان ریزش مو

کافئین یک درمان عالی برای مقابله با ریزش مو است. قهوه هم که کافئین زیادی دارد باعث رویش، رشد مجدد و براق شدن مو‌ها شود.

روش تهیه: مقداری قهوه دم کنید و پس از خنک‌شدن آن را روی ریشه‌های مو‌ها با فرچه بمالید، سپس پوست سر را با حرکات دورانی ماساژ دهید و بگذارید این ماسک حدود ۲۰ دقیقه روی پوست سر باقی بماند و بعد با آب بشویید؛ این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید.

 

۶. دافع گربه

قهوه گزینه مناسبی برای دور کردن گربه از محیط‌های مسکونی است، زیرا گربه‌ها طاقت بوی شدید قهوه را ندارند، کافی است مقداری قهوه مخلوط با پوست مرکبات را در قسمت‌هایی از باغچه‌تان بگذارید تا ببینید گربه‌ها چگونه از آن محل دور خواهند شد.

 

۷. لایه‌بردار

قهوه یک لایه‌بردار طبیعی عالی است که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، می‌توانید با ترکیب قهوه آسیاب شده و مقداری روغن زیتون، ماسک لایه‌بردار خودتان را تهیه کنید و بر روی پوست صورت استفاده کنید.

 

۸. خوشبوکننده هوا

اگر خوشبوکننده‌های شیمیایی شما را آزار می‌دهد، استفاده از قهوه به عنوان خوشبوکننده طبیعی هوا بهترین گزینه برای شما خواهد بود، خیلی ساده مقداری قهوه استفاده شده خشک را در گوشه‌ای از فضا قرار بدهید تا تاثیر آن را در محیط خانه احساس کنید.

 

۹. جلادهنده وسایل چوبی

قهوه استفاده شده را خنک کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز روی سطح میز و وسایل چوبی مورد نظرتان را تمیز کنید. این کار نه‌تن‌ها باعث براق شدن مبلمان، بلکه باعث خوشبو شدن فضای محیط خانه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها