ستاد انتخاباتی ترامپ طی دادخواستی خواستار ابطال نتایج انتخابات ایالت جورجیا به دلیل وجود ده‌ها هزار رای غیرقانونی شد.
کد خبر: ۱۲۹۲۰۵۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ستاد ترامپ روز جمعه دادخواستی را در ایالت جورجیا ارائه داد که طی آن به دنبال ابطال نتایج انتخابات در این ایالت است.
ستاد ترامپ مدعی است که به دلیل ده‌ها هزار رای غیرقانونی که در انتخابات ریاست جمهوری جورجیا داده شده، نتایج انتخابات این ایالت باید ابطال شود.
«ری اسمیت» از مشاوران ستاد ترامپ گفت: «دادخواستی که روز جمعه ارائه شده به طور شفاف وجود ده‌ها هزار رای غیر قانونی را مستند کرده است. بی نظمی گسترده، اشتباهات و تقلب احتمالی، قانون انتخابات جورجیا را نقض کرده و مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات در این ایالت را غیرممکن کرده است.»
اندکی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (سیزدهم آبان) نتایج اولیه شمارش آراء، پیشتازی ترامپ را رقم زد اما با شمرده شدن آرای دریافت شده به صورت پستی، نتیجه انتخابات به سود جو بایدن تغییر کرد و او از سوی رسانه‌ها به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد.
ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات چندین پرونده شکایت در ایالت‌های تحت منازعه تنظیم کرد و خواستار بازشماری و ابطال بخشی از آرای انتخاباتی شد.
با این حال تقریبا تمامی پرونده‌های شکایت تیم حقوقی ترامپ به خاطر عدم وجود شواهد و مدارک کافی رد شده‌اند و بسیاری از جمهوری‌خواهان و روسای دولت دیگر کشورها پیروزی بایدن را تبریک گفته‌اند.
حتی «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولت ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ شواهدی از تقلب گسترده که بتواند منتج به تغییر نتیجه انتخابات امسال شده باشد، وجود ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها