سخنگوی ستاد بودجه از حذف ارز 4200 تومانی از لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت:‌ برای سال آینده فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۲۹۱۵۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، مژگان خانلو در گفتگو با فارس با اشاره به محاسبات مربوط به فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: میزان فروش نفت در لایحه بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: فروش این میزان نفت شامل صادرات و پیش فروش نفت می‌شود.

وی افزود: صادرات نفت با قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه و ارز محاسباتی ۱۱,۵۰۰ تومان پیش بینی شده است و ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی از بودجه حذف شد.

خانلو ادامه داد: در جزء 4 بند ب تبصره یک لایحه بودجه آمده است، در صورت تغییر نرخ ترجیحی ارز مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی ETS (نرخ سامانه معاملات بین بانکی که مابین نرخ ارز ترجیحی و نیمایی است)، به دولت اجازه داده می شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ جدول شماره این قانون واریز نماید. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره این قانون صرف تامین معیشت و سلامت مردم می‌شود.

وی گفت: نرخ ارز در بودجه یکسان بوده و صرفا جنبه محاسباتی دارد که ۱۱۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود و ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم.

حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت گفته بود، برای سال آینده 2.3 میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده که شامل فروش داخلی و خارجی می‌شود.

قرار بود در سال جاری 10.5 میلیارد دلار ارز 4200 به کالاهای اساسی اختصاص یابد که تا انتهای آبان ماه بالغ بر 6.7 میلیارد دلار پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب با سناریوی دولت، 2.3 میلیون بشکه در روز فروش نفت در 365 روز سال با احتساب دلار 11500 تومانی بالغ بر 199 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی نصیب دولت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها