سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات

کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دربند نجات یافت

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دربند (منطقه غارپلنگ) پس از ۶ ساعت تلاش نجاتگران عملیاتی شهرستان غروب سه‌شنبه نجات یافت.
کد خبر: ۱۲۹۱۳۹۹
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از ایرنا، «جمال شریفی»  گفت: در ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر گیر افتادن کوهنورد (آقایی ۳۰ ساله) در صخره‌ها و مسیرهای صعب‌العبور منطقه غارپلنگ دربند، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات قوچک و یک تیم عملیاتی از مرکز هلال احمر شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند.

کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دربند نجات یافت
وی گفت: پس از حضور تیم‌های عملیاتی در محل حادثه به دلیل عدم داشتن نقطه ثابت، جستجو برای نجات کوهنورد گرفتار آغاز شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات افزود: نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست نجات کوهستان موفق شدند کوهنورد گرفتار را از خطر سقوط نجات دهند و فرد مذکور را بدون هر گونه مصدومیت از ارتفاع ۸ متری به منطقه امن و به پایین کوه انتقال دهند.

شریفی بیان داشت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر صخره‌ها عملیات در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با موفقیت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها