متهم به قتل در جلسه دادگاه ادعای عجیبی را مطرح كرد

زن جوان قربانی انتقام كور

مرد جوان كه به اتهام قتل همسر دوستش دستگیر شده، در جلسه دادگاه ادعای عجیبی را مطرح كرد. متهم به قتل مدعی است، در كودكی از سوی شوهر مقتول مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در انتقامی كور مرتكب قتل شده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۴۴۲

صدای ناله‌های مهری كه كمك می‌خواست، سكوت شبانه محله را شكست، اما این ناله‌ها آن‌قدر قوی نبود كه همسایه‌ها را خبردار كند. هرچه می‌گذشت ته صدایی كه از گلویش بیرون می‌آمد هم به سمت خاموشی می‌رفت.

عابری در حال عبور از مقابل خانه، متوجه این ناله‌ها شد. صدا كمك‌خواهی از داخل حیاط خانه‌ای قدیمی به گوش می‌رسید. در ورودی خانه نیمه‌باز بود. چند بار یاا... گفت و بعد وارد حیاط شد. از چیزی كه در خانه می‌دید، شوكه شده بود.

پیكر غرق در خون زن جوان روی زمین افتاده بود. دستش را محكم روی زخمی كه شاهرگش را بریده بود، گذاشته و سعی می‌كرد جلوی خونریزی را بگیرد. مرد از خانه بیرون آمد و با داد و فریاد از همسایه‌ها درخواست كمك كرد.

دقایقی بعد آمبولانس اورژانس آژیركشان و با چراغ گردن داخل كوچه‌ای در یكی از محلات جنوب تهران پیچید و امدادگران، مهری را به بیمارستان انتقال دادند. اما شدت خونریزی زیاد بود و او قبل از این‌كه هویت ضارب را فاش كند، جان باخت.

با مرگ مهری، پرونده‌ای جنایی پیش روی كارآگاهان قرار گرفت. قتل با انگیزه سرقت، اولین فرضیه‌ای بود كه مطرح شد، اما بررسی صحنه درگیری این فرضیه را رد كرد. انتقام كور، دومین فرضیه بود. كارآگاهان پلیس با بررسی این فرضیه، به مرد جوانی به نام حامد رسیدند كه با همسر مهری اختلاف داشت. حامد چند بار شوهر مهری را به انتقام‌گیری تهدید كرده بود.

همین سرنخ باعث شد نام حامد در لیست مظنونان به قتل قرار بگیرد و چند روز بعد دستگیر شود. حامد در تحقیقات منكر قتل بود و گفت: من با آریا اختلاف داشتم، اما این اختلاف در حدی نبود كه بخواهم همسرش را بكشم.

در حالی كه حامد قتل را انكار می‌كرد، ماموران مطمئن بودند او دروغ می‌گوید و از ماجرای قتل اطلاع دارد، به همین خاطر به بازجویی‌ها از او ادامه دادند تا این‌كه قفل سكوت مرد جوان شكت و راز قتل مهری را فاش كرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، با تكمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد و حامد در شعبه دوم و به ریاست قاضی زالی، پای میز محاكمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه نماینده دادستان در تشریح كیفرخواست گفت: این جنایت یك سال قبل در یكی از محله‌های جنوبی تهران رخ داد و حامد به خاطر كینه از مرد جوانی، همسر او را به قتل رساند. با توجه به گزارش پزشكی‌قانونی، اعترافات متهم، گزارش بررسی صحنه جرم و دلایل دیگر كه در پرونده موجود است، ارتكاب قتل از سوی او برای دادسرا محرز و برای او به اتهام قتل عمدی، كیفرخواست صادر شده است.
در ادامه، اولیای دم برای قاتل دخترشان درخواست قصاص كردند. آنها به قضات گفتند دخترمان بی‌گناه كشته شده و به همین خاطر حاضر به گذشت نیستیم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به حامد، از او خواست تا از خود دفاع كند. مرد جوان با رد اتهام قتل عمدی گفت: من برای كشتن مهری به خانه‌اش نرفتم، رفته بودم روسری او را از خانه‌اش بردارم، اما سرو صدای زن جوان و مقاومتش باعث شد، مرتكب قتل شوم.

حامد در تشریح ماجرا مدعی شد: شوهر مقتول در كودكی، همراه دو مرد دیگر مرا مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. این راز مخفی مانده بود تا این‌كه چندی قبل با آریا مشكل پیدا كردم، او ماجرا را فاش كرد و آبروی مرا برد. بعد از این كار به دنبال راهی برای انتقام بودم. تنها راهی كه به ذهنم رسید، این بود كه روسری همسر او را از سرش بردارم. این كار در محله ما، خیلی بد بود و باعث بی‌آبرویی شوهر آن زن می‌شد. یك شب كه آریا در خانه نبود، وارد خانه‌شان شدم. مهری با دیدن من شوكه شد و خواست از خانه‌شان بیرون بروم. می‌خواست همسایه‌ها را خبر كند، برای ترساندن او ضربه چاقویی به سمتش پرت كردم كه به گلویش اصابت كرد. با دیدن خون ترسیدم و فرار كردم. من با انگیزه قتل وارد این خانه نشده بودم و فقط می‌خواستم روسری مهری را بردارم.

متهم به قتل در آخرین دفاعش هم گفت: قصد قتل نداشتم و از خانواده مقتول درخواست بخشش دارم.
پس از آخرین دفاع متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها