کارشناس مسوول بیماری های واگیر مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره چگونگی استفاده از ماسک در روزهای بارانی توضیح داد.
کد خبر: ۱۲۸۹۹۳۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر دادرس درباره نحوه استفاده از ماسک در روزهای بارانی، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در بحران کرونا به سر می بریم و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار محافظتی در برابر این بیماری مهم است، موضوع نحوه استفاده از ماسک در روزهای مرطوب و بارانی پاییز و زمستان مطرح می شود. همانطور که می دانید ماسک ها انواع مختلفی دارند، اما ماسکی که به طور معمول استفاده می کنیم، ماسک سه لایه جراحی و ماسک یکبارمصرف است. در کنار آن ماسک های پارچه ای و..‌ هم وجود دارند.
 
وی افزود: موضوعی که باید به آن توجه کنیم، این است که ماسک های یکبار مصرف مدت زمان استفاده دارند.
دادرس ادامه داد: در صورتی که هوا و رطوبت هوا معتدل باشد، معمولا این ماسک ها بین چهار تا شش ساعت می توانند جلوی انتقال و انتشار بیماری را بگیرند، بعد از آن به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، این ماسک ها مرطوب شده و عملا خاصیت پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری را از دست می دهند. بنابراین مجبوریم که ماسک را تعویض کنیم.
 
به گفته وی، حال در شرایط پاییز که رطوبت هوا بیشتر بوده و بارندگی وجود دارد و ممکن است قطرات باران بر روی ماسک نیز ببارد، مدت زمان استاندارد استفاده از ماسک، کاهش می یابد. بر این است هر زمان که ماسک خیس شده و یا رطوبت پیدا کند، باید آن را تعویض کنیم.
 
دادرس گفت: البته کارکرد ماسک های پارچه ای در این مورد بهتر است. زیرا هر زمان خیس شود، میتوانید آن را تعویض کرده و اجازه دهید تا خشک شود و با حرارت، رطوبت آن از بین رود و مجددا از آن استفاده کنید.
بنابر اعلام صفحه اینستاگرامی وبدا، وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشید در صورتی که ماسک های یکبار مصرف، رطوبت گرفته یا خیس شوند، قطعا باید دور انداخته شوند و نمی توان آن را خشک کرده و مجددا استفاده کرد؛ چراکه کارایی خود را از دست می دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها