کد خبر: ۱۲۸۹۳۹۷
وبسایت‌های آموزش آشپزی چطور زندگی ما را متحول کرده‌اند؟
از همان زمان پیدایش وبسایت‌های آموزشی یکی از بیشترین نتایج جستجو در اینترنت مربوط به وبسایت‌های آموزش غذا بود. آشپزی نه تنها جز جداناپذیری از زندگی ما انسان هاست بلکه می‌توان آن را به چشم یک هنر هم دید. بعضی‌ها دستورهای آموزش آشپزی را نه برای سیر کردن شکم که برای سرگرمی و هنرنمایی دنبال می‌کنند. این هنر ترکیبی از آموزش و تجربه است، شما برای اینکه غذای باکیفیتی بپزید علاوه بر اینکه نیاز دارید کسی برای اولین بار آن غذا را به شما آموزش دهد، نیازمند تجربه‌هایی برای بهتر شدن آن هستید. هر بار که غذا را طبق همان دستور پخت اولیه می‌پزید نکات جدیدی در پخت غذا دستگیرتان می‌شود و نتیجه هنرنمایی‌تان را بهبود می‌بخشد.
 
از دستور پخت خانوادگی تا کتاب‌های قطور آشپزی
 
قدیم‌ترها که دستورهای غذایی از مادرها به دخترانشان می‌رسید منو غذایی ما تنوع چندان زیادی نداشت. سفره‌های ما به چند مدل دستور پخت از آشپزی ایرانی محدود بود و حتی تصور هم نمی‌کردیم روزی برسد که غذاهایی از کشورهای همسایه و دیگر کشورها را برای میزبانی از مهمانانمان آماده کنیم.
 
در آن روزها بعضی‌ دلخوش به کتاب‌های قطور آشپزی‌شان بودند که معمولا هم در قفسه کتابخانه خاک می‌خورد. احتمالا شما به یاد ندارید اما در دوره‌ای از تاریخ روی جهاز دخترها یک کتاب آموزش آشپزی هم برای عروس می‌فرستادند تا در خانه بخت برای پخت غذا کمتر به مشکل بخورد. این کتاب‌ها هرچند که برای آموزش اولیه به کار می‌آمدند و شما را با دستور پخت‌های متنوعی از آشپزی ایرانی آشنا می‌کردند، اما چون مصور نبودند خسته‌کننده به نظر می‌رسیدند.
 
وبسایت‌های آموزش آشپزی چطور زندگی ما را متحول کرده‌اند؟
 
در اکثر این کتاب‌ها با حجم زیادی از دستورهای غذایی روبرو می‌شدیم اما هیچ تصویری از نتیجه غذایی که قرار بود بپزیم به ما ارائه نمی‌شد. حتی بعضی از این کتاب‌های آشپزی دستور پخت غذاهای خارجی را هم به مخاطبانش آموزش می‌داد، اما چون تنها به نوشتن یک دستور پخت اکتفا کرده و پاسخی برای سوالات احتمالی ما در مورد مواد اولیه و مراحل پخت در نظر نگرفته بود استفاده از دستور غذاهایی را که برای اولین بار در عمرمان می‌دیدیم برایمان سخت جلوه می‌داد.
 
سایت‌های آموزش آشپزی
 
سایت‌های آموزش غذا جز اولین سایت‌های محتوایی و سرگرمی بودند که با حضورشان نحوه شناخت ما از غذا، انواع مواد غذایی و روش‌های طبخ را به کلی متحول کردند. حالا با حضور چنین وبسایت‌هایی هرکس در هر جای دنیا می‌توانست به راحتی با چند کلیک ساده در فضای اینترنتی غذاهایی از سراسر دنیا درست کند و با فرهنگ‌های غذایی مردم در کشورهای مختلف آشنا شود.
 
در این میان بعضی از وبسایت‌های آموزش غذا امکانات کامل‌تری برای کاربرانشان در نظر گرفتند. برای مثال مجله اینترنتی آشپزی، تغذیه و رستوران گردی دیجی فود  که یک مجله اینترنتی آموزش غذا به زبان فارسی است، علاوه بر اینکه دستور پخت‌های متنوعی را به همراه عکس‌هایی جذاب در دسته‌بندی‌های مختلف مانند غذاهای ایرانی، غذاهای بین‌الملل، دسر و شیرینی و ... به کاربران ارائه می‌دهد، بخش‌هایی هم برای بهبود شیوه تغذیه و سلامتی و معرفی بهترین رستوران ‌ها و کافه ها در نظر گرفته است.


یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت وبسایت‌هایی که در زمینه آموزش غذا فعالیت دارند پویایی و همراهی آن‌ها با کاربر است. کتاب‌های آموزش آشپزی هیچ وقت پویایی و انعطاف سایت‌های آموزشی را نداشتند. وقتی یک کتاب خریداری می‌کنید قرار نیست دستور جدیدی به آن اضافه شود و یا با گذشت زمان و تغییر شیوه‌های آشپزی مطالب قدیمی در همان چاپی که شما خریداری کرده‌اید، تغییر کند. سایت‌های آموزش غذا هر روز به روز رسانی می‌شوند، دستورهای جدید غذایی به سایت اضافه می‌شود و شما به دنیای نامحدودی از دستورهای متنوع غذایی متصل می‌شوید.
 
مدیران این سایت‌ها بخشی را هم برای گفتگو و پاسخ به سوالات احتمالی کاربران اختصاص داده‌اند. هر زمان که در مراحل پخت غذا به مشکل و یا سوالی بربخورید، می‌توانید به بخش سوال و جواب هر مقاله مراجعه کرده و در میان سوالات قبلی به دنبال پاسخ سوالتان بگردید. چنانچه سوالی مشابه سوال شما در میان آن‌ها وجود نداشت می‌توانید با اضافه کردن نام و نام خانوادگی‌تان سوال خود را از مدیران متخصص سایت بپرسید.
 
بعضی از این سایت‌های آموزش غذا مانند سایت foodnetwork علاوه بر آموزش دستور پخت‌های متنوع بر روی
سایت خود، نسخه گوشی موبایل هم طراحی کرده‌اند. با وجود اپلیکیشن‌های آموزشی چنین سایت‌هایی دیگر نیاز نیست برای دیدن یک دستور پخت به سراغ لب تاب یا کامپیوتر خانگیتان بروید و یا مجبور به خواندن دستور پخت غذا در فضای سایتی باشید که طراحی آن مختص صفحه کوچک موبایل شما نیست. این اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل‌های متفاوتی طراحی و ارائه می‌شوند و تمام خدمات و امکانات آن سایت را در فضای متفاوتی بر روی گوشی تلفن همراهتان به شما ارئه می‌دهند.
 
وبسایت‌های آموزش آشپزی چطور زندگی ما را متحول کرده‌اند؟

شما با دنبال کردن یک وبسایت آموزشی غذا دیگر نیازی به دفتر آشپزی ندارید. تمام دستورهای موردعلاقه شما تا همیشه روی صفحه آن وبسایت قابل دسترس است. دیگر لازم نیست صفحات بی‌شمار دفتر یا کتاب آشپزی‌تان را برای پیدا کردن دستور موردنظرتان ورق بزنید. کافی است یک کلمه از نام غذا را در نوار جستجوی سایت وارد کرده و منتظر نتایج جستجو بمانید.
 
کار کردن با سایت‌های آموزش آشپزی بسیار ساده است. کمی علاقه به آشپزی کافیست تا از این به بعد به جای سرو کله زدن با دستورهای قدیمی سفره‌های منزلتان را با غذاها و دسرهایی از سراسر دنیا تزئین کنید. همین حالا دست به کار شوید با خواندن یک سایت آشپزی مثل digifood.ir  طعم‌های جدیدی را به آشپزخانه‌تان بیاورید.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها