اخبار کرونا د ر چند خط؛

واکسیناسیون کرونا از 20 روز دیگر؟

در حالی که شمار مبتلایان به کرونا به 60 میلیون نفر نزدیک می شود کاربردی بودن واکسن کرونا قطعی شده است.ر
کد خبر: ۱۲۸۹۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر آخرین اخبار کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

*در صورتی که سازمان غذا و داروی آمریکا در نهایت مجوز برای شرکت های فایزر و بایونتک صادر کند واکسیناسیون سراسری علیه کرونا تا 20 روز دیگر در این کشور آغاز می شود. بر اساس گزارش تلگراف واکسن فایزر این هفته در بریتانیا هم مجوز می گیرد.

* براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۵۲ نفر رسید. همچنین با فوت شماری دیگر در ساعات گذشته بر اثر کرونا، شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس قاتل در قاره سیاه به ۴۹ هزار و ۵۱۲ نفر افزایش پیدا کرد.

* جی‌پی مورگان به اولین بانک بزرگ آمریکایی تبدیل شد که پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در ۳ ماهه اول سال آینده به علت بازگشت کرونا و محدودیت‌های قرنطینه‌ای منفی خواهد شد.  این در حالی است که فعلاً سایر شرکت‌ها و تحلیل‌گران وال‌استریت رشدی مثبت برای سه ماهه اول سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند و انتظار دارند رشد اقتصادی در سال آینده بهبود یابد.

* شرکت داروسازی سینوفارم ادعا می‌کند طی طرح استفاده اضطراری واکسن بالقوه، حدود یک میلیون نفر آن را دریافت کرده‌اند.

 

به گفته لیوجینگ ژن مدیرعامل این شرکت چینی، هیچ عارضه جانبی شدیدی در دریافت کنندگان آن رصد نشده است. او طی بیانیه‌ای در وی چت اعلام کرد: در طرح استفاده اضطراری از واکسن، حدود یک میلیون نفر آن را دریافت کردند. ما هیچ گزارشی از عوارض جانبی شدید دریافت نکردیم و فقط علائمی معتدل در بدن دریافت کنندگان مشاهده شد.

* طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، داروی ضدویروسی رمدسیویر نباید برای درمان بیماران کووید۱۹ استفاده شود. طبق گزارش این سازمان، شواهد کمی وجود دارد که رمدسیویر موجب بهبود عوارض ناشی از کووید ۱۹ نظیر کاهش مرگ و میر، نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی، و مدت زمان بهبودی بالینی می‌شود.

 

به گفته این سازمان، در صورت وجود هرگونه اثر مفید این دارو، بسیار ناچیز بوده و احتمال آسیب‌های آن بیشتر است.

* شرکت زیست فناوری بیوکارد روسیه از تولید یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک – وی تا ماه دسامبر و تحویل آن برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است. به گفته دیمیتری موروزوف مدیر شرکت بیوکارد این شرکت تعهد کرده که تا یک ماه آینده یک میلیون دوز از واکسن ضدکرونای اسپوتنیک – وی را آماده کرده و تحویل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها