بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون به مردم پیشنهاد کرد در ایام خانه نشینی فرصت کتاب خواندن و فیلم دیدن را از دست ندهند.
کد خبر: ۱۲۸۸۰۵۶
پیشنهادهای جالب فلورا سام برای روزهای قرنطینه
فلورا سام در گفت و گو با جام جم آنلاین با تاکید بر وظیفه شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: حدودا یکسال است که نه تنها کشور ما بلکه همه جای دنیا درگیر این بیماری هستند و شرایط واقعا سخت شده. با وجود تمام مشکلاتی که سال گذشته گریبانگیرمان بود، اما اصلا فکر نمی کردیم که روزی دلمان برای همان روزها هم تنگ شود. پارسال حداقل می توانستیم راحت بیرون برویم، عزیزانمان را در آغوش بگیریم، مسافرت کنیم و... . به هر حال این شرایط برایمان پیش آمده و هر کدام از ما به سهم خود موظف است تا وضعیت را از این که هست بدتر نکند.
 
بازیگر سریال های «راز و نیاز» و «توطئه فامیلی» ادامه داد: متاسفانه شرایط کنونی جامعه گویای آن است که نه مردم در جایگاه شهروند آنطور که باید و شاید رعایت کردند و نه دولت در جایگاه متولی آنطور که باید کلیه امور را هدایت و حمایت کرده. این بیماری به گونه ای است که فقط مربوط به خودمان نیست و سهل انگاری ما شاید منجر به مرگ دیگران شود و ما در عین رعایت تمام نکات بهداشتی باید از خدا بخواهیم که زودتر سایه این بیماری را از تمام جهان حذف کند.

سام به خانواده ها توصیه کرد ایام قرنطینه را برای خود آسان سازند و افزود: در خانه ماندن سخت است، اما چاره ای نیست جز اینکه این سختی را برای خودمان قابل تحمل کنیم. راههای مختلفی هم در این باره وجود دارد. می توانیم بنا بر سلیقه شخصی مان انواع و اقسام فیلم ها و سریال ها را ببینیم یا کتاب بخوانیم. به خصوص الان که امکان مطالعه آنلاین کتاب ها و دیدن فیلم ها در فضای مجازی فراهم هست یا اگر بتوانیم گل و گیاه را در منزل پرورش دهیم به شادابی روحیه مان خیلی کمک می کند. همچنین می توانیم شیرینی های مختلف و کیک های رنگ و وارنگ بپزیم. چون اصلا بوی وانیل و پخت شیرینی نشاط آور است. البته باید در این روزها مراقب اضافه وزن هم بود که خانه ماندن دلیلی بر پرخوری نشود.

او خاطرنشان ساخت: در خانه می توان ورزش کرد و کاش در این روزها تلویزیون شبکه ای را به انجام ورزش های در خانه اختصاص می داد که مردم بتوانند همراه با مربی ساعاتی را در منزل به این کار اختصاص دهند. البته تلویزیون برنامه های ورزشی دارد منتها در ساعت های ابتدایی صبح که خیلی ها در آن ساعات خواب هستند. به نظرم بهتر است در این روزها رعایت حال بچه ها را بیشتر بکنیم. بچه ها صبر و قدرت درک بزرگترها را ندارند و در خانه بدون دوست و همبازی و تفریح کلافه می شوند. می شود آنها را بهتر درک کرد، با آنها بازی کرد و در کارهای منزل آنها را هم مشارکت داد تا به امید خدا این روزها زودتر بگذرد.

این هنرمند با ابراز ناراحتی از سهل انگاری مردم در دوره کرونا یادآور شد: متاسفم که هنوز بعضی از مردم ماسک نمی زنند یا ماسک شان را زیر چانه شان می گذارند! یا بدون توجه به روزهای اوج کرونا به حراجی کیف و کفش در پاساژ لیدومای شهرک غرب هجوم می برند و بدتر از آنها کسانیکه چنین حراجی و حراجی هایی را راه می اندازند که مردم را در این وضعیت گرانی تحریک به خرید ارزان کنند. گاهی به نظرم می آید انگار برای هیچکس مهم نیست که چه پیش می آید. شبیه ماشین بدون راننده و ترمزی شده ایم که در سراشیبی افتاده و هر زمانی که خودش به سنگ بزرگی برخورد کرد، می ایستد.    
 
ساناز قنبری/ گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
۰
۱
این خانم خیلی دلش خوشه تمامی مواردی که گفتند پول میخواد من دست فروش این پول رو از کجا تامین کنم

نیازمندی ها