رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

جهش کرونا در ایتالیا آن را مسری تر کرد / شانس 50 درصدی برای زنده ماندن بیماران ICU

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می گوید تعداد بستری شدگان کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها به 3 هزار نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۸۵۵۶۹

دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین ، عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در اروپا مشخص شده ویروس کرونا با یک موتاسیون مسری تر شده است. دلیل افزایش تعداد مبتلایان نیز همین موتاسیونی است که ویروس را مسری تر کرده است. 

وی در رابطه با شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه و رسیدن آن به عدد بیش از 9 هزار و 400 تن نیز گفت: اگر کار دقیقی در رابطه با کنترل شرایط موجود انجام نشود نرخ مبتلایان کرونایی در روزهای آینده بالاتر هم خواهد رفت و این رکورد باز هم می شکند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: زمانی وزارت بهداشت اعلام می کرد که دو هزار و 700 نفر در آی سی یو هستند اما امروز پنج هزار و 500 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند، یعنی تقریبا سه هزار نفر به جمع بستری شدگان در آی سی یو اضافه شده است.

وی اذعان داشت: کسی که در بخش آی سی یو بستری می شود 50 درصد شانس بازگشت به زندگی دارد و 50 درصد هم احتمال مرگ و میر برای اوست.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها