گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی با ساخت ۱۲ هزار و ۱۵۰ واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده، گفت، جامعه بین‌المللی باید این رژیم را بازخواست کند.
کد خبر: ۱۲۸۳۹۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «مایکل لینک» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین اعلام کرد، موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت پنج هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در اراضی فلسطین، نقض آشکار قانون بین‌‌الملل است.
 
بر اساس گزارش «قدس پرس»، وی افزود، جامعه بین‌الملل نباید پاسخ این اقدام را صرفاً با انتقاد دهد بلکه باید رژیم اسرائیل را بازخواست کند.
 
لینک ادامه داد، رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی با ساخت دوازده هزار و صدوپنجاه واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده و در حال اشغال عملی اراضی فلسطینی با شهرک‌سازی رو به رشد است.
وی تأکید کرد، اشغال اراضی فلسطینی نقش آشکار منشور سازمان ملل و اساسنامه رم مربوط به سال ۱۹۹۸ است و شهرک‌سازی به وضعیت سخت حقوق بشر دامن می‌زند.
 
در ادامه این گزارش آمده، شورای امنیت از سال ۱۹۷۹ تا کنون در شش مناسبت اعلام کرده، شهرک‌های صهیونیستی نقض آشکار قانون بین‌الملل است و قانونی نیست. شورای امنیت در قطعنامه ۲۳۳۴ خواهان توقف فوری و کامل این شهرک‌سازی‌ها شد.
 
لینک سپس اعلام کرد، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح از سال ۲۰۱۴ تا کنون ۱۴ بار به اطلاع شورای امنیت رسانده که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود بر اساس قطعنامه ۲۳۳۴ عمل نمی‌کند.
وی در ادامه بر اهمیت قانون بین‌الملل و تعهد به آن برای دوری از «قانون جنگل» و نیز ضرورت بازخواست رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
 
لینک در پایان گفت، بازخواست درباره این مسأله باید در دستورکارهای بین‌المللی قرار بگیرد و تولیدات شهرک‌های صهیونیستی در بازارهای جهانی باید تحریم شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها