در حالی که گمانه زنی های متفاوت در مورد نتیجه انتخابات آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان موجب خنثی شدن تاثیرات کاهشی عواملی همچون تقویت دلار و تضعیف احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا شده است، قیمت طلا امروز تغییر اندکی داشت.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۹۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که گمانه زنی های متفاوت در مورد نتیجه انتخابات آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان موجب خنثی شدن تاثیرات کاهشی عواملی همچون تقویت دلار و تضعیف احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا شده است، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد تغییر اندکی بود.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 1908 دلار و 72 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.10 درصد کاهش به 1910 دلار رسید.
استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی تریدر گفت: «سرمایه گذاران برای خرید طلای بیشتر به یک دلیل نیاز دارند و این دلیل از سیگنال هایی که بانک های مرکزی در مورد سیاست های پولی خود ارسال می کنند به دست می آید.»
 
وی افزود: «در حالی که ویروس در سراسر جهان هر روز قربانیان بیشتری می گیرد، دیر یا زود شاهد اقدامات محرک مالی بانک های مرکزی خواهیم بود... احتمالا این به معنای مداخله بیشتر بانک های مرکزی در اقتصادهای ملی خواهد بود، زیرا آسیب اقتصادی ناشی از بحران کرونا قابل توجه بوده است.»
 
بحران جهانی کرونا موجب به راه افتادن موج بی سابقه چاپ پول و کاهش نرخ بهره در سراسر جهان شده و طلا را در مسیر ثبت بهترین عملکرد سالانه طی یک دهه گذشته قرار داده است. زیرا هنگام افزایش نرخ تورم و بروز نوسانات ارزی، طلا محلی امن برای در امان نگه داشتن دارایی ها از افزایش نرخ تورم است.
 
در همین حال، پس از آنکه ترامپ تایید کرد که بسته محرک مالی جدید احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر به تصویب خواهد رسید، بازارها از تزریق قریب الوقوع نقدینگی ناامید شده اند. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز شاهد افزایش 0.2 درصدی بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها