نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

نقش معاملات کاغذی در سقوط 2 میلیون و 600 هزار تومانی سکه /شرط تداوم کاهش قیمت ها

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در رابطه با کاهش قیمت دو میلیون و 600 هزار تومانی سکه می گوید اگر نوسانات ارزی ادامه داشته باشد قیمت طلا و سکه نیز به همین ترتیب کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۶۳

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: اتفاقی که در دو روز گذشته افتاد به این دلیل بود که از معاملات کاغذی طلا جلوگیری شد. این اتفاق باعث شد طلای آب شده عرضه بیشتری در بازار پیدا کند و همین موضوع کاهش قیمت طلا را رقم زد.

کشتی آرای گفت: اقدامات بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت ارز و تزریق آن به بازار از یک سو و آزاد شدن دارایی های ارزی ایران در کشورهای دیگر از سویی دیگر و باعث شد با کاهش قیمت ارز در کشور روبرو شویم.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان داشت: این عوامل باعث شد که در مجموع سکه تا حدود دو میلیون و 600 هزار تومان در یک روز کاهش پیدا کند. قیمت ها به طور کلی کاهش چشمگیری داشت و در حال حاضر عرضه و تقاضا تعادل دارد و این شرایط به کاهش قیمت های مختلف منجر شده که این موضوع در مورد ارز هم وجود داشت.

وی افزود: ارز با کاهش قیمت حدودی چهار هزار تومانی روبرو شد و تاثیر عمده ای در کاهش قیمت ها داشته است. نه فقط طلا و سکه که بسیاری از کالاهای دیگر هم نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و قیمت ها کاهش پیدا کرد.

کشتی آرای ادامه داد: کاهش دوباره قیمت طلا و سکه بستگی به ادامه سیاست های ارزی دارد. تا زمانی که ارز تحت کنترل قیمت باشد این کاهش قیمت ها تداوم خواهد داشت. طی دو، سه روز آینده ثباتی به بازار کشور حاکم می شود.

وی در رابطه با کم شدن ربع سکه بهار آزادی در بازار طلا نیز گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ربع سکه به اندازه کافی در بازار هست. اما تقاضا برای خرید ربع و نیم سکه واقعا بالاست. این موضوع ارتباطی هم به کاهش قیمت سکه ندارد. اصولا ربع و نیم سکه خریداران بیشتری دارند و چون عرضه ای صورت نمی گیرد با این افزایش تقاضا حبابی هم روی آن ایجاد می شود. این حباب الان در بازار سکه طرح جدید حدود یک میلیون و 850 هزار تومان است. نیم سکه و ربع سکه هم یک میلیون و 500 هزار تومان حباب دارند. این حباب به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا است.

کشتی آرا در رابطه با ممنوعیت قبلی فروش طلای دست دوم و تداوم آن نیز یادآور شد: این موضوع ممنوعیتی ندارد و فقط برای آن توصیه شده بود که مردم طلای دست دوم نخرند و طلای نو را خریداری کنند. آن توصیه هم دلایل متعددی داشت که به بحث عیار و حتی پزشکی مربوط می شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: نمی توان پیش بینی خاصی نسبت به بازار طلا در روزهای آینده داشت. پارامترها و دلایل زیادی است که هر لحظه می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت ارز و قیمت جهانی آن بگذارد. برای مثال امروز ما شاهد افزایش قیمت جهانی بودیم که این مسئله روز گذشته قابل پیش بینی نبود. بنابراین با توجه به این شرایط و نوسانات قیمت جهانی پیش بینی برای قیمت طلا و سکه امکان ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها