پژوهشگران آمریکایی ارائه دادند؛

درمان بهتر ویروس کرونا با کمک یک مدل ریاضی

پژوهشگران آمریکایی، یک مدل ریاضی ارائه داده‌اند که می‌تواند به درمان بهتر بیماری کووید 19 کمک کند.
کد خبر: ۱۲۸۲۵۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، از یک مدل ریاضی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند پیش‌بینی‌های مهمی در مورد زمان مطلوب درمان کووید 19 ارائه دهد تا بهتر با این بیماری مقابله شود.

پژوهشگران، این مدل ریاضی را با کمک داده‌های به دست آمده از ۲۵ بیمار چهار کشور متفاوت آموزش دادند که به خاطر ابتلا به کووید 19 در بیمارستان‌ بستری شده بودند.

این مدل در بررسی‌ها نشان داد که ممکن است درمان با داروهای رمدسیویر و سلینکسور و یا ایمنی‌ درمانی سلولی بتواند میزان ریزش ویروسی یا شدت واکنش ایمنی را هنگام آغاز نشانه‌های بیماری کاهش دهد. در هر حال شاید این زمان‌بندی، تاثیر قابل توجهی بر عملکرد ویروس نداشته باشد.

استفاده از یک درمان ضد ویروسی قوی پیش از بروز نشانه‌ها می‌تواند امکان بزرگترین سرکوب ویروسی را فراهم کند اما پژوهشگران هشدار می‌دهند که شاید استفاده از عوامل ضد ویروسی در بازه زمانی مشابه، به مقاومت دارویی منجر شود.

در غیاب واکسن، شاید درمان‌های ضد ویروسی بتوانند شدت همه‌ گیری کووید 19 را کاهش دهند اما مشکل اینجاست که بیشتر اطلاعات مربوط به داروهای ضد ویروسی که برای درمان کووید 19 تجویز می‌شوند، حاصل شواهد تجربی هستند.

پژوهشگران آمریکایی برای غلبه بر این مشکل، مدل ریاضی جدیدی را با کمک اطلاعات به دست آمده از ۲۵ بیمار ابداع کردند که ۱۱ نفر آنها ساکن سنگاپور، ۹ نفر ساکن آلمان، یک نفر ساکن کره جنوبی و چهار نفر ساکن فرانسه بودند. آنها مدل خود را برای هر بیمار، به صورت مجزا به کار بردند.

بررسی‌ها نشان داد که این مدل جدید، پلتفرم گسترده‌ای را برای ارزیابی همه درمان‌های مهم ارائه می‌دهد. پژوهشگران تاکید کردند که این مدل نمی‌تواند نتایج آزمایش را پیش‌بینی کند اما اصول مهمی را تثبیت می‌کند که می‌توان از آنها برای طراحی و تفسیر آزمایش استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها