در بیستمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر گلرهای زیادی برای خودنمایی و درخشش درون دروازه قرار می‌گیرند و برای گرفتن حق خود تلاش خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۸۲۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، چیزی تا شروع بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران باقی نمانده است. تیم‌ها تقریبا همگی استخوان‌بندی خود را شکل داده‌اند و در حال رسیدن به مرز آمادگی برای آغاز فصل جدید هستند.

یکی از پست‌هایی که همیشه اهمیت فراوانی داشته و خصوصا در لیگ ما روی نتایج تاثیر زیادی دارد؛ پست دروازه‌بانی است.

هنوز هم جمله معروف عبدالله ویسی را به یاد داریم که گلر خوب را بهتر از پدر و مادر خوب می‌دانست! در همین رابطه و در این گزارش به گلرهای حاضر در لیگ بیستم اشاره خواهیم داشت.

دسته اول)

بدون تردید جذاب‌ترین رقابت درون دروازه بین محمدرشید مظاهری و سید حسین حسینی خواهد بود. استقلال بازهم به اصل همیشگی خود در درون گل برگشت؛ حضور ۲ دروازه‌بان آماده که هرکدام می‌توانند در یک تیم دیگر به راحتی فیکس باشند ولی باید بالاجبار یکی از آنها روی نیمکت بنشینند. اگر مشکل مظاهری برطرف شود، او انتخاب اول فکری خواهد بود در غیر این صورت باید فعلا حسینی را در درون دروازه استقلال مشاهده کنیم. این احتمال وجود دارد که یکی از این ۲ دروازه‌بان در بازی‌های لیگ و دیگری در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند تا به نوعی به هر ۲ بازی برسد. این شیوه‌ای است که در برخی تیم‌های اروپایی هم مشاهده می‌کنیم. بعید است که فکری به روش منسوخ گردشی رجوع کند.

تراکتور تبریز دیگر تیمی است که ۲ گلر تقریبا هم‌سطح دارد. محمدرضا اخباری در اواخر فصل دوباره نشان داد که به دوران اوج بازگشته است و حبیب فرعباسی هم به شوق یک پیشرفت، مسجدسلیمان را رها کرد. با این وجود احتمال حضور اخباری در درون دروازه بیشتر است و فرعباسی شاید برای فیکس شدن به صبر و زمان بیشتری نیاز دارد.

فولاد خوزستان هم احتمالا با این چالش روبروست. محسن فروزان به جای شهاب گردان به خدمت گرفته شده اما احسان مرادیانِ آماده‌ای نیز تشنه حضور فیکس و طالب شماره یک است. احتمالا همه چیز به میزان آمادگی فروزان ارتباط خواهد داشت. اگر فروزان، همان فروزان فصل قبل در پارس باشد، باید مرادیان را انتخاب اول نکونام بدانیم. در غیر این صورت همه چیز در وضعیت مبهم باقی می‌ماند. سایپا دیگر تیمی است که هنوز نمی‌دانیم دروازه‌بان اصلی‌اش چه کسی است. کوروش ملکی و محمد اکبر منادی رقابت سختی برای حضور در ترکیب اصلی دارند و ابراهیم صادقی باید از بین ۲ گلر تقریبا هم‌سطح یکی را انتخاب کند. احتمالا در طول فصل بارها دروازه نارنجی‌پوشان دچار تغییرات فراوانی خواهد شد.

در مس رفسنجان و تا حدی نساجی مازندران نیز رقابت تقریبا برابری وجود دارد. ناصر سالاری در رفسنجان شانس بیشتری نسبت به داود نوشی صوفیانی دارد ولی با این وجود هیچ چیز درباره شماره یک شدن قطعی نیست. در نساجی هم باید دید مهرداد طهماسبی که مدت‌ها از نظرها دور بود چه کیفیتی دارد. در مازندران نیما میرزازاد با کسب تجربه بیشتر به دنبال حضوری پررنگ‌تر در تیم اصلی است.

دسته دوم)

یک سری از تیم‌ها هم هستند که گلر اصلی‌شان مشخص است اما دروازه‌بان دوم هم کیفیت خوبی دارد و می‌تواند در صورت بروز اشتباهات متداول از سوی گلر اصلی، به ترکیب بیاید. مهمترین مصداق این دسته، پرسپولیس است. با فرض اینکه رادوشوویچ بماند؛ این دروازه‌بان باید روی نیمکت بنشیند و منتظر افت حامد لک باشد. البته که ممکن است در طول فصل و در بازی‌های حذفی به این گلر کروات بازی برسد؛ با در نظر گرفتن اینکه رادو اعتقادی به مهار پنالتی ندارد.

در ذوب‌آهن شهاب گردان گلر اصلی تیم خواهد بود ولی یوسف بهزادی هم می‌تواند یک گزینه‌ آلترناتیو ایده‌آل برای این دروازه‌بان کهنه‌کار باشد.در آبادان حامد فلاح‌زاده گلر شماره یک است و فرزین گروسیان با تجربه‌ای بیشتر نسبت به دوران حضورش در تراکتور، می‌تواند گزینه آماده به خدمتِ خوبی به حساب بیاید. اوضاع در شهرخودرو هم جالب است. میلاد فراهانی به عنوان دروازه‌بان شماره یک به خدمت گرفته شده ولی ۲ گلر جوان به نام‌های متین صفائیان و محمدجواد کیا هم می‌توانند در صورت لزوم خودی نشان بدهند.

دسته سوم)

در پایان به چند تیم خاص می‌رسیم. ابتدا از سپاهان حرف می‌زنیم. جایی که حرف اول و آخر را پیام نیازمند می‌زند؛ حتی اگر در چند بازی اشتباه هم داشته باشد بازهم جای خود را به شهاب عادلی نمی دهد؛ مگر اینکه مصدومیت یا محرومیتی برایش حادث شود. در سیرجان هم بعید است علیرضا حقیقی جای خود را به گلر دیگری در درون زمین بدهد. حقیقی گلر اول و یکی از ستون‌های امیر قلعه‌نویی و گل‌گهر در لیگ بیستم خواهد بود.

دسته چهارم)

این دسته را باید دسته نامعلوم دانست. دسته‌ای که نیاز به زمان دارد تا بتوانیم درباره‌اش نظر بدهیم. در پیکان محمد دریس و مهدی امینی حضور دارند اما شنیده می‌شود یک گلر جوان هم در تمرینات حضور پیدا کرده که عملکرد قابل توجهی دارد؛ نمی‌توان تشخیص داد که ویسی برای دروازه‌اش چه تصمیمی گرفته است. نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک هم ممکن است گلری به جمعشان اضافه شود. نفت احمد گوهری را فعلا در اختیار دارد و در اراک هم بعید است خطیبی بخواهد با محمد ناصری و امیررضا حسن‌پور وارد مسابقات شود.

به نظر شما کدام تیم بهترین گلرها را در اختیار دارد و در نهایت کدام دروازه‌بان می‌تواند بهترین عملکرد را در لیگ بیستم داشته باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها