مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:در 5 روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا به تدریج بر غلظت آلاینده‌ های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۹۹۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: طبق بررسی نقشه هواشناسی کماکان تا 5 روز آینده جوی ناپایدار در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد بود که با توجه به سکون نسبی هوا پیش‌بینی می‌شود به تدریج بر غلظت آلاینده‌ های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزوده شود.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و مرکز دریای عمان مواج است.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز و بندر عباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و «شهر کرد» با کمینه دمای سه درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه آسمان تهران صاف است. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 22 و 11 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از امروز تا ظهر چهارشنبه 23 مهر ماه به دلیل وزش باد شدید افزایش ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر در تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود که ممکن است موجب پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن شناورهای سبک شود که توصیه می‌شود در تردد قایق‌های سبک و تفریحاتی و فعالیت‌های شیلاتی احتیاط شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها