هرچند که تاریخ مشخصی برای شروع و راه اندازی صنعت گیم در دسترس نیست اما آنچه که مسلم است این صنعت عمری کمتر از یک قرن دارد. در دو دهه اخیر این صنعت رشد بسیار قابل توجه و چشمگیری داشته است و توانسته به یکی از پولسازترین صنایع جهان تبدیل شود.
کد خبر: ۱۲۷۸۳۸۳

اگرچه در سال های ابتدایی تعداد محدود پلتفرم در دسترس بازیکنان قرار داشتند اما با پیشرفت علوم و تکنولوژی امروزه پلتفرم های متعددی در اختیار گیمرها قرار گرفته اند و سالانه هزاران بازی ویدیویی مختلف در سبک ها و ژانرهای متعدد تولید می شوند.

گوشی های موبایل به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین پلتفرم حال حاضر دنیای گیمینگ شناخته می شوند و بیش از نیمی از مردم جهان از آن استفاده می کنند. همین امر باعث شده است که کمپانی ها و استودیوهای بازی سازی هر ساله هزاران بازی ویدیویی برای این پلتفرم محبوب طراحی و عرضه کنند.

بازی های موبایلی در چند سال اخیر به کانون توجه و تمرکز رسانه ها، منتقدان و گیمرهای حرفه ای تبدیل شده اند و تقریبا تمام خبرگزاری های معتبر جهانی آنها را پوشش می دهند.

در ادامه مطلب به بررسی بهترین بازی های موبایلی جهان و اخبار منتشر شده در مورد آنها در خبرگزاری های داخلی پرداخته خواهد شد.

خبرگزاری های داخلی از بهترین بازی های موبایل دنیا چه می گویند؟

بهترین بازی های موبایلی جهان

انتخاب یک یا چند بازی به عنوان بهتری بازی موبایلی اگر کار غیر ممکنی نباشد قطعا بسیار سخت است چرا که میلیون ها بازی در ده ها سبک مختلف در دسترس بازیکنان قرار دارند و برای انتخاب بهترین بازی های موبایلی باید به فاکتورهایی مانند کمپانی و کشور سازنده بازی، سبک و ژانر بازی، قیمت بازی، امکانات و آپشن های آن، سلیقه بازیکنان و ... توجه شود.

علی رغم تمام این نکات رسانه ها، خبرگزاری ها، منتقدان و گیمرها هر ساله اقدام به رتبه بندی بازی های موبایلی کرده و آن را منتشر می کنند.

همانطور که گفته شد صنعت گیم یکی از صنایع پول ساز جهان است و به همین دلیل در سال های اخیر سرمایه گذاری های مناسبی در حوزه ساخت این بازی ها صورت گرفته است و گردش مالی بسیار بالایی داشته است.

در سایت اقتصاد آنلاین مقاله ای تحت عنوان بررسی میزان درآمدزایی بهترین بازی های موبایلی منتشر شده است که پرفروش ترین بازی ها و پردرآمدترین استودیوهای بازی سازی را بررسی کرده است.

تعدادی از بازی ها در سال های اخیر همواره در فهرست بهترین بازی های موبایلی قرار داشته اند که مهم ترین آنها به شرح زیر می باشند:


PUBG Mobile

پابجی موبایل اولین بار در سال 2017 و توسط کمپانی بلوهول ساخته و منتشر شد و به وسیله شرکت پابجی برای پلتفرم هایی همچون ایکس باکس منتشر شد، موفقیت های بازی و استقبال خوبی که از آن شکل گرفت باعث شد که سازنده های بازی با کمک شرکت تنسنت گیمز نسخه موبایلی آن را نیز منتشر کنند.

خبرگزاری های داخلی از بهترین بازی های موبایل دنیا چه می گویند؟

در این بازی بازیکنان در یک مکان قرار دارند که باید برای زنده ماندن خود با سایر بازیکنان مبارزه کنند و در نهایت بازیکنی برنده خواهد بود که به عنوان آخرین بازیکن زنده بماند. گیمرها می توانند با خرید یوسی از همه امکانات بازی استفاده کنند و آیتم های آن را شخصی سازی نمایند.

Clash Of clans

بازی کلش آف کلنز به عنوان معروف ترین بازی کمپانی سوپرسل شناخته می شود که در سبک بازی های استراتژیک ساخته شده است.

این بازی اولین بار در سال 2013 منتشر شد و تاکنون همواره در بین بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم حضور داشته است.

بازیکنان در این بازی باید مدیریت و محافظت یک قبیله و دهکده را به عهده داشته باشند و با خرید جم کلش آف کلنز از همه تجهیزات و امکانات بازی در مراحل مختلف آن استفاده نمایند.

خبرگزاری های داخلی از بهترین بازی های موبایل دنیا چه می گویند؟

 

Call Of Duty

نمی توان بازیکنی را پیدا کرد که بازی کالاف دیوتی را نشناسد یا آن را بازی نکرده باشد. این بازی بیش از دو دهه است که در دسترس گیمرها قرار داد و خود را در تاریخ صنعت گیم جاودانه کرده است.

این بازی برای اولین بار در سال 2003 توسط کمپانی اکتیویژن در سبک بازی های تیراندازی اول شخص و اکشن ساخته شد و هر ساله نسخه جدیدی از آن عرضه شده است به گونه ای که تاکنون بیش از 17 نسخه مختلف از آن برای پلتفرم های متعدد عرضه شده اند.

بازیکنان می توانند در این بازی با خرید CP کالاف دیوتی به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند و هر آیتمی که می خواهند را شخصی سازی نمایند.

Clash Royale

بازی کلش رویال از دیگر محصولات کمپانی فنلاندی سوپرسل است که بعد از انتشار با استقبال بسیار خوبی از جانب گیمرها مواجه شد.

این بازی نیز در سبک بازی های استراتژیک ساخته شده است و شباهت های زیادی به بازی کلش آف کلنز دارد.

در این بازی نیز بازیکن مدیریت یک دهکده را بر عهده دارد و باید آن را توسعه بدهد و در برابر دشمنان از آن محافظت نماید. با خرید جم کلش رویال گیمر قادر است که چالش ها و ماموریت های بیشتری را تجربه کند و از امکانات بیشتری استفاده کند.

علاوه بر بازی های ذکر شده بازی های دیگری نیز وجود دارند که در پلتفرم موبایل همواره جز بازی های برتر بوده اند و نمرات قابل قبولی از منتقدان دریافت کرده اند.

از جمله این بازی ها می توان به مواردی مانند Free Fire، White Nigh، Fortnight، REDDEN، Prison Architect، Million Lords، Once Upon a Tower، Fifa، Hay Day، Modren Combat و ... اشاره کرد که هر کدام در سبک های مختلفی ساخته شده اند و ویژگی ها و قابلیت های خاصی دارند.

در سایت الف مقاله ای تحت عنوان سیاست های دنیا در برابر بهترین بازی های موبایلی چگونه است؟ منتشر شده است که به بررسی و تحلیل استراتژی ها و سیاست های کشورهای مختلف در قبال بازی های موبایلی پرداخته است و معروف ترین و موفق ترین شرکت های بازی سازی جهان را ارزش گذاری کرده است.

اخبار منتشر شده از خبرگزاری های داخلی در مورد بهترین بازی های موبایلی جهان

همانطور که گفته شد محبوبیت بالای بازی های موبایل آن را به کانون توجه و تمرکز رسانه ها و خبرگزاری های متعدد سراسر جهان تبدیل کرده است و خبرگزاری های ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اخبار این بازی ها را به خوبی پوشش می دهند.

از مهم ترین و جدیدترین اخباری که در مورد تعدادی از بهترین بازی های موبایلی در خبرگزاری هایداخلی منتشر شده است می توان موارد زیر را عنوان نمود.

در روزنامه دنیای اقتصاد به آخرین وضعیت محصولات کمپانی سوپرسل در ایران پرداخته شده است. بر اساس اخبار منتشر شده کمپانی سوپرسل کشور ایران و گیمرهای داخلی را تحریم کرده است و با اتمام دوره قرارداد این شرکت با پلتفرم بازار بازیکنان ایرانی از تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ قادر به انجام خریدهای درون ‌برنامه ‌ای نخواهند بود و بازی های معروف و محبوبی مانند کلش آف کلنز و کلش رویال بعد از به روزرسانی کاملا از دسترس آنها خارج خواهند شد.

بر اساس آخرین خبراتی که در تعدادی از خبرگزاری ها و رسانه ها مانند خبرگزاری نشان آنلاین و بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از رسانه های خارجی سیزن 15 بازی محبوب و معروف پابجی موبایل منتشر شده است که تغییرات متعددی در مقایسه با نسخه های قبلی خود داشته است.

در این سیزن بازیکنان می توانند از کاراکترهای جدید، مهمات و تجهیزات جدید، اسکین های جدید و نقشه های جدید استفاده کنند و چالش های متعددی را تجربه کنند.

بر اساس آخرین اخباری که از سایت تی نیوز (Tnews) منتشر شده است و از اخبار سایت کالاف دیوتی نقل قول کرده است در آبان ماه 13399 پلی استیشن 5 به بازار عرضه می شود و آخرین نسخه از بازی کالاف دیوتی (Call of Duty: Black Ops Cold War) در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.

در حالی است که سیزن 9 بازی کالاف دیوتی موبایل در ماه آگوست منتشر شده و با تغییرات در بخش بتل رویال، سلاح ها، مپ ها، اسکین ها و مودها در دسترس بازیکنان قرار گرفت.

آینده بازی های موبایلی در جهان

اگرچه بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بازی های موبایلی و بازی های ویدیویی به مرحله اشباع خود رسیده اند و دیگر نمی توان پیشرفت و توسعه ای برای آن متصور بود اما بسیاری از متخصصان این حوزه اعتقاد دارند که این صنعت هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و حتی بستر ایجاد شغل و درآمدزایی مناسبی در این حوزه فراهم شده است.

در سایت ایلنا مقاله ای با عنوان نقش کارآفرینی در بهترین بازی های موبایل منتشر شده است و آینده این بازی ها و استودیوهای بازی سازی را تحلیل کرده است. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی ها و فناوری اطلاعات قطعا می توان آینده ای روشن برای صنعت گیم و بازی های موبایل متصور بود.


سخن پایانی: 

می توان گفت با شروع قرن 21 یک انقلاب بزرگ و اساسی در صنعت گیم به وجود آمد و پیشرفت ها و توسعه چشمگیری در این حوزه به چشم خورد به گونه ای که سالانه میلیاردها دلار پول در این صنعت به چرخش در می آید.

سالانه هزاران بازی موبایلی جدید از طرف کمپانی های مختلف سراسر جهان ساخته می شوند و این باعث شده است که این بازی ها به کانون توجه رسانه ها و خبرگزاری های جهانی تبدیل شوند.

خبرگزاری های داخلی نیز نهایت تلاش خود را به کار می گیرند که آخرین و به روزترین اخبار صنعت گیم و بازی های موبایلی را منتشر کنند و به گوش بازیکنان برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها