روستای کوچک میشاب با این همه شهید!
گفت‌وگو با یکی از رزمندگان دفاع مقدس درباره حضور پر تعداد خانواده‌های مستضعف در جنگ

روستای کوچک میشاب با این همه شهید!

نبرد جبهه انقلاب با استکبار ادامه دارد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: امروز هم مانند گذشته در سنگین ترین نبرد تمام عیار جبهه انقلاب و اسلام با جبهه استکبار و کفر قرار داریم.
کد خبر: ۱۲۷۸۲۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تهران، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: سالگرد آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و یاد و خاطره همه شهدای عزیز و به ویژه شهیدان مقاومت و سپهبد شهید قاسم سلیمانی را گرامی میداریم.

 

وی با مطرح کردن این سوال که آیا واقعاً جریان دفاع مقدس فرهنگ شده است؟ گفت: این نظر که نظریه مقام معظم رهبری هم می باشد که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت واقعاً می‌تواند در همه عرصه‌ها به ما کمک کند و همانطور که پیروزی قطعی بعد از هشت سال دفاع برای ما به ارمغان آورد در همه عرصه ها پیروزی برای ملت ما و نه تنها ملت ما برای تمام مللی که این الگورا انتخاب می کنند آیا پیروزی را رقم می‌زند، پاسخ بله است.

 

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی تبلور عملی در دفاع مقدس صورت گرفت که در گام دوم انقلاب اسلامی حضرت آقا فرمودند ما تا ابد از نظریه نظام انقلابی دفاع می‌کنیم اینها دو سال پیش سعی کردند چهل سالگی انقلاب را با خطر مواجه کنند تصور آنها این بود که اگر انقلاب اسلامی از ۴۰ سالگی عبور می کند دیگر این نظریه و این نظام یک نظام امتحان پس داده تصویب شده است.

 

حسن زاده با بیان اینکه ما اعتقاد راسخ داریم که هشت سال دفاع مقدس انقلاب ما را تثبیت کرده است، افزود: نظریه نظام انقلابی به دنیا ثابت کرد که با این رویه سبک جدیدی از زندگی، حکمرانی و نگاه به مردم را دارد که امروز ثابت شده تا ابد از نظریه انقلاب دفاع می کنیم زیرا نظریه نظام انقلابی که امروز صد در صد تثبیت شده و به عنوان یک الگو از طرف بسیاری از ملت ها انتخاب شده یک عامل آزار دهنده برای جبهه استکبار است.

 

وی با بیان اینکه امروز هم در سنگین ترین نبرد تمام عیار جبهه انقلاب و اسلام با جبهه استکبار و کفر قرار داریم، تصریح کرد: امروز هم امام و رهبر جامعه فرماندهی عالی این جنگ را به عهده دارد و چنانکه چند وقت پیش وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت؛ در طول این ۴۱ سال ما هر عرصه ای فراهم کردیم که ایران را شکست دهیم و انقلاب را متوقف ‌کنیم ما شکست خوردیم، لذا امروز هم این فرماندهی با درایت، شجاعت، شهامت و تدبیر همچنان در حال انجام کار خودش است.

 

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اذعان داشت: مدل دفاع مقدس ما یک مدل جدیدی بود و با تدبیر حضرت امام(ره) شبکه بزرگ مردمی برای دفاع ایجاد شد که در این مدل پاسخ گرفته‌ایم و اکنون خیلی از کشورها این مدل را می‌پذیرند و انتخاب می‌کنند.

 

حسن زاده با اشاره به اینکه جنگ و دفاع بین یک کشور با کشور دیگر نبود بلکه بین بالغ بر ۷۰ کشور و یک کشور به نام ایران بود، گفت: امام راحل تشخیص دادند که مردم وارد صحنه شوند لذا صحنه دفاع یک صحنه فراگیر همه گیر مردمی شد که این مدل جدید بود.    

 

وی با بیان اینکه هرجا صحنه مردمی شد ما موفق شدیم، یادآور شد: در اوج گرفتاری ها و مشکلات و وقتی که چند استان در گیر سیل می شوند در اوج مشکلات معیشتی، وقتی مردم پای کار می آیند مشکل حل می شود در ماجرای کرونا نیز تمام دنیا منتظر بود وقتی جریان کرونا به کشور ما وارد می‌شود کشور ما که چندین سال در تحریم است و از زمان جنگ فشارهای سنگین تحمل کرده، زمین گیر شود اما به سرعت بهترین روند مقابله و کنترل کرونا را پیش گرفتیم.

 

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به بیانات حضرت آقا در رابطه با فضایل اخلاقی بیان کرد: یکی از عامل های مهم موفقیت صفا، صمیمیت، اخلاص و کار برای دیگران است که همه در خاطرات رزمندگان بیان می شود، در جبهه یک سری افراد بودند که خود را وقف مردم می‌کردند.

 

حسن زاده در ادامه با اشاره به سیره و بیانات سپهبد قاسم سلیمانی یادآور شد: جملات حاج قاسم جملات معمولی نبود فرمود شرط شهید شدن شهید بودن است لذا حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس شهید بود و من سردار سلیمانی را شهید دفاع مقدس و شهید سلامت و صلح جهانی می دانم.

 

وی با اینکه در زمان حال نیز جوانان ما پای دفاع از انقلاب و اسلام و کشور هستند، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۷۰% شهدا مجرد بودند اما طبق آمار شهدای مدافع حرم بیش از ۷۰% این شهدا متاهل هستند که این نکته بسیار قابل تامل است چرا که جوانان امروز برای حضور در صحنه های نبرد از همسر و فرزند خود جدا شده اند که فرهنگ و سبک زندگی ایثارگری را نشان می دهد.

 

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در پایان شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی را دو سرمایه اصلی عنوان کرد و گفت: محور گام دوم انقلاب اسلامی جوان ها هستند که مقام معظم رهبری هم جوانان را خطاب قرار داده است لذا کسانی که باید این جوانان را تربیت کنند، شما معلمان هستید که با روشهای تربیتی صحیح سبک زندگی را به جوانان و نوجوانان آموزش می‌دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها