کد خبر: ۱۲۷۸۲۳۲

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره‌ی استانی «دهه هنر» در ده رشته‌ی هنری، از ۱۲ مهر خبر داد، رویدادی که شرکت‌کنندگان در زمینه داستان و داستانک، شعر، عکس، گرافیک، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، نقاشی، بازیگری( تک بازیگر)، تذهیب و گل و مرغ از بخش های آن است.

 

صابر سهرابی در نشست خبری ویژه جشنواره‌ی هنر استان فارس، که دهم مهر ماه برگزار شد، گفت: طی این چند ماه گذشته بیماری کرونا باعث شد بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری در سراسر جهان تعطیل شده یا به رکود کشیده شود. اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد و دیگر دستگاه های فرهنگی و هنری استان فارس بنای ادامه ی فعالیت ها در بستر فضای مجازی  را گذاشتند تا آن رونق فرهنگی و هنری تعطیل نشود.

 

او با ابراز خوشوقتی از اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد طی چند ماه گذشته تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را برای برگزاری یک جشنواره در 10 رشته ی هنری با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی، انجام داده است، به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت.

 

 سهرابی گفت: با توجه به اینکه کادر درمان و سلامت ما برای بهبود اوضاع جامعه و سلامت بخشی مردم نهایت تلاش را می کنند یکی از اهداف جشنواره تلاش ثبت و مستندسازی ایثارگری ها و از خودگذشتگی های این ایثارگران جبهه سلامت است.

 

او هدف دوم این رویداد فرهنگی و هنری را زنده نگه داشتن خاطرات هشت سال دفاع مقدس ذکر و خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های ویژه ی جشنواره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های آنان در هشت سال دفاع مقدس است. ما نباید آن دوران را فراموش کنیم بلکه باید با بهره‌گیری از زبان هنر، فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به نسل جوان معرفی کرده و انتقال دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، خاطرنشان کرد: هدف سوم همگرایی و هم افزایی هنرمندان و خانواده ی بزرگ بهداشت و درمان کشور در راستای حفظ و ارتقای سلامت هم وطنان است.

 

سهرابی با یادآوری اینکه شکل برگزاری جشنواره مجازیست و اختتامیه همزمان در 10 شهرستان فارس برگزار خواهد شد، هدف از این اقدام را تمرکززدایی و فراهم کردن بستری برای تبادل فرهنگی و هنری بین شهرستانهای استان فارس ذکر کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اختتامیه بخش داستان نویسی و داستانک در شهرستان لارستان، خوشنویسی که در 2 شاخه نستعلیق و شکسته نستعلیق پیش‌بینی شده، در ارسنجان، فیلمنامه نویسی کوتاه  در بیشاپور (کازرون) و نقاشی در شهرستان کازرون، شعر در شهرستان جهرم، عکس در  مرودشت، بازیگری ( تک بازیگر) در اوز، گرافیک در شهرستان داراب، نمایشنامه نویسی در شهرستان شیراز و تذهیب و گل مرغ در اقلید برگزار خواهد شد.

 

سهرابی توضیح داد: موضوع آزاد این جشنواره، مدافعان سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس، تعیین شده است و داوران جشنواره از هنرمندان فارس انتخاب خواهند شد.

 

او ادامه داد: در هر رشته سه نفر برگزیده و در مجموع  ۷۳ نفر برگزیده این جشنواره  خواهند بود، جایزه نقدی مقام اول یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان،نفر دوم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۶۰۰ هزار تومان است؛ به نفر اول جشنواره لوح و دیپلم افتخار  و نفرات دوم و سوم لوح تقدیر تقدیم می شود؛ البته برای تمام شرکت کنندگان در جشنواره گواهی صادر خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس موضوع تعیین شده در حوزه خوشنویسی این جشنواره را  تحریر یک حکمت از نهج البلاغه برای شاخه ی نستعلیق و تحریر یک غزل از اشعار سعدی را برای شاخه‌ی شکسته نستعلیق اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش نمایشنامه نویسی و شعر، موضوعات کادر درمان و سلامت و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

 

سهرابی همچنین به سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس اشاره و اضافه کرد: علیرغم فراز و نشیب‌های فراوان، با همراهی انجمن هنرهای نمایشی تلاش کردیم که این دوره هم مانند ادوار قبلی با استقبال هنرمندان برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش‌هایی که برای برگزاری حضوری جشنواره انجام شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سلامت هنرمندان اولویت اصلی‌ست، این جشنواره هم به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

 

 سهرابی یادآور شد گه فراخوان این جشنواره از ۱۲ مهرماه بر روی خروجی سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری خواهد شد و اولویت های موضوعی آن شعار سال یعنی جهش تولید، و مهلت ارسال آثار به سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس تا ۱۵ آبان ماه است.

 

 

در پایان این نشست خبری، از پوستر چشنواره دهه هنر فارس، رونمایی و اعلام شد که علاقه مندان برای ارسال آثار خود از 12 مهر تا 15 بهمن به پایگاه اینترنتی www.injo.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها