سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران را تشریح کرد و گفت: از کلیه هموطنان درخواست می کنیم که از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند. فراموش نکنید که بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر در شیوع هرچه بیشتر بیماری تاثیری بسزا دارد.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: در استان مازندران بعد از عبور از خیز بسیار شدید بیماری در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم بیماری در اواخر تیر و در اوایل مرداد ماه سال جاری، از نیمه مرداد ماه وضعیت موارد ابتلا و بستری روزانه روند نزولی به خود گرفت اما در شهریور ماه این روند کاهشی متوقف شد و در حال حاضر به یک پایداری نسبی رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه در استان مازندران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بابل، تنکابن، جویبار، چالوس، عباس‌آباد، محمودآباد و نوشهر در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

لاری ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی استان مازندران ۵۴.۰۳ درصد است که بیشترین میزان استفاده در شهرستان بهشهر و کمترین میزان استفاده از درشهرستان نوشهر گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: به طور کلی میانگین استفاده از ماسک در کلیه گروه‌ها از جمله مراکز و اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی، کارمندان ادارات، بانک‌ها و شاغلین اصناف و صنایع استان مازندران کمتر از میزان متوسط کشوری است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران در مساجد و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در رستوران‌های این استان گزارش شده است.

لاری در پایان گفت: درخواست ما از کلیه هموطنان این است که از اقدام به هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند. فراموش نکنید که بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر در شیوع هرچه بیشتر بیماری تاثیری بسزا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها