نماینده مجلس اعلاء عراق در گفتگو با جام جم آنلاین:

چالش بزرگ الکاظمی با خروج نیروهای امریکایی از عراق است

نماینده مجلس اعلا عراق درباره خروج نیروهای امریکایی ار عراق گفت: خروج نیروهای امریکایی از عراق یکی از چالش های بزرگ دولت آقای کاظمی است. تصمیم پارلمان عراق همچنان بر قوت خود باقی است و تصمیم دارند هر نیروی خارجی را از عراق اخراج کنند. عراق برای این تصمیم توان بزرگی دارد با اینکه هجمه های زیادی بر علیه عراق وجود دارد ولی با اتکا به مردم عراق و با پایبندی به مقاومت با ایجاد بلبشو و بلوا جلوگیری می کنند
کد خبر: ۱۲۷۷۸۲۹

ماجد غماس نماینده مجلس اعلاء عراق در ایران در گفت و گو با جام جم انلاین درباره شرط ترامپ برای خروج نیروهای نظامی خود از عراق مبنی بر توافق عادی سازی عراق با اسرائیل گفت: مساله رابطه عراق و اسرائیل موضوعی مطرح و قابل بحث نیست. برخی این مسائل را مطرح کرده اند ولی ملت عراق و نیروهای سیاسی و مجاهدین عراق و نیروهای مقاومت به شدت در مقابل این فتنه ایستادگی می کنند. این مساله موضع گیری کلی در عراق است و از علما و مرجعیت تا مردم عادی همه در این خط هستند. تبلیغات شدیدی اتخاذ شده و در دو سه سال اخیر به شدت فضا سازی می شود اما همچنان مساله فلسطین اولین مساله در جهان عرب و بین مردم عراق است.
وی در پاسخ به این سوال، آیا آمریکا با تهدیدی که داشته می تواند موفقیتی کسب کند؟ تصریح کرد: در هر مناسبتی تهدیداتی از طرف ترامپ و وزیر امور خارجه او وجود داشت این تهدیدات پوشالی است و تهدیدات فایده ای ندارد و انشاا... به نتیجه ای نمی رسد.
غماس افزود: خروج نیروهای امریکایی از عراق یکی از چالش های بزرگ دولت آقای کاظمی است. تصمیم پارلمان عراق همچنان بر قوت خود باقی است و تصمیم دارند هر نیروی خارجی را از عراق اخراج کنند. عراق برای این تصمیم توان بزرگی دارد با اینکه هجمه های زیادی بر علیه عراق وجود دارد ولی با اتکا به مردم عراق و با پایبندی به مقاومت با ایجاد بلبشو و بلوا جلوگیری می کنند تا مجال و زمینه ای برای ایجاد روابط با اسرائیل فراهم شود. این مساله یکی از اهداف آمریکا است و از این روبر ملت و کشور عراق فشار های زیادی وارد کرده است.
نماینده مجلس اعلاء عراق در ایران درباره  احزاب و نیروهای عراقی تلاش می کنند آمریکا از عراق خارج شود ولی این تلاش صرفا در حد صحبت است پاسخ داد: همین اعلام مواضع بزرگترین واکنش است. البته باید تصمیمی اساسی اتخاذ شود و نیروها و احزاب بر این مساله واقف هستند. این آمادگی هم اکنون در نیروهای مقاومت و نیروهای سیاسی عراق وجود دارد. اما ما انتخاباتی در پیش داریم و در حال حاضر عراق به حالتی از آرامش نیاز دارد.
او ادامه داد: عراق به دیپلماسی قدرتمندی در مقابل آمریکا نیاز دارد. قطعا فشارهای سیاسی عراق در آینده اثر خود را می گذارد ولی جایگزین این حرکت یعنی جنگ مسلحانه بر علیه نیروهای آمریکایی و آیا شرایط منطقه امروز چنین وضعیتی را ایجاب می کند؟ امروز هیچ کسی آماده جنگ نیست. اهداف متعددی وجود دارد مثلا انتقام خون سردار شهید سلیمانی موضوعی است که ایران امروز هم آمادگی اجرای آن را دارد. عراق هم آماده مواجهه با هر گونه تعدی و شیطنت آمریکا است ولی مساله جنگی تمام عیار هنوز در هیچ جایی مطرح نیست.
غماس در پاسخ به این سوال، آیا دولت کاظمی توانسته از سختی ها عبور کند؟ اظهار کرد: امروز در حال کار است و این مسائل روی میز او قرار دارد. مساله انتخابات مساله اول کشور است و باید همانطور که مرجعیت دینی به ان اشاره کرد به طور احسنت برگذار شود. مردم هم منتظر همین هستند. مساله دوم، خروج نیروهای آمریکایی است. که آقای کاظمی در این مسیر تنها نیست و سیاسیون و نیروهای مقاومت و دیگران برای محقق شدن این مساله دست به دست هم داده اند. اگر خود او بتواند از این مسیر عبور کند که هیچ اگر نشد کس دیگری این روند را طی خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها