جزئیات طرح مجلس برای کالاهای اساسی

یارانه کالا به چه خانوارهایی تعلق می‌گیرد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جزئیات طرح مجلس برای کالاهای اساسی، گفت: سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است و دولت به زودی فروشگاه هایی که تامین کالاهای اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می کند.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا شهبازی در گفتگو با فارس درباره طرح تامین کالاهای اساسی که در کمیسیون متبوعش تصویب شده و به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید، اظهار داشت: طرح تأمین کالاهای اساسی یکی از طرح‌های خوب و به موقع بعد از شروع کار مجلس یازدهم است و هدف آن نیز کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

طرح تامین کالاهای اساسی قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد

وی افزود: طرح تامین کالاهای اساسی با توجه به گرانی و کمبود کالا یک حرکت ارزشمند است و قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد، اما قطعا برای کاهش قیمت‌ها باید شیوه‌های دیگری را دنبال کرد.

شهبازی تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند به هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و یک خانوار ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان یارانه کالایی دریافت می‌کنند و می‌توانند حداقل کالاهای زندگی را تأمین کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا خانواری که بیش از ۵ نفر جمعیت دارند یارانه کالای بیشتری دریافت می‌کنند یا خیر، گفت: ما متوسط را در نظر گرفته‌ایم. خانوار ۶ الی ۷ نفر استثناء است. مجلس قانونی را تصویب کرده و دولت باید اجرا کند.

وی با بیان این که یارانه کالایی به ۲۰ میلیون نفری که تحت سازمان‌های حمایتی هستند کامل و به ۴۰ میلیون نفر باقیمانده با ۵۰ درصد تخفیف اختصاص داده می‌شود.

سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است

غلامحسین کرمی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز اظهار داشت: دولت به زودی فروشگاه هایی که تامین کالاهای اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می کند مردم می‌توانند از این فروشگاهها فقط با اعتبار که به کارت های آن‌ها داده می شود، کالا تهیه کنند.

وی تصریح کرد: سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
۰
۰
بسیار جالبه
یارانه با تخفیف میدن!!!!!!!!
بهرام
Netherlands
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
۰
۰
خیلی هم عالی , همیشه کسانی که تحت پوشش هستن همه چی دریافت میکنند بقیه هم برن بمیرن

نیازمندی ها