مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در برخی استان‌های کشور تا روزهای پایانی هفته گفت: دمای هوا در بیشتر مناطق بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۷۷۲۴۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۵ مهر) برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات کردستان و کرمانشاه افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور نیز پدیده خاصی نخواهیم داشت.
 
وی افزود: از فردا (۶ مهر) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و به تدریج خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز دوشنبه (۷ مهر) ضمن تداوم بارندگی در این مناطق، گستره بارش خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های سمنان و تهران را نیز در برمی‌گیرد، تصریح کرد: بارش‌های پراکنده در خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز دور از انتظار نیست.
 
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز یکشنبه (۶ مهر) شدت بارش در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و طی روز دوشنبه (۷ مهر) در شرق مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۸ و ۹ مهر) بارندگی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی و مناطق مرکزی کرمان ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۷، ۸ و ۹ مهر) کاهش نسبی دما - بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد - در سواحل شمالی و شمال غرب کشور رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی این مدت در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور کاهش نسبی دما - حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۸ مهر) در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب است، اظهار کرد: دریای خزر به ویژه مناطق مرکزی و غربی طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۶، ۷ و ۸ مهر) مواج و طوفانی خواهد بود.
 
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ مهر) صاف تا قسمتی ابری در بعد ازظهر افزایش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۷ مهر) نیز قسمتی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها