لوسی کوه، قاضی رسیدگی کننده تشریح کرد

شکایت از گوگل به علت بی توجهی به حریم شخصی کاربران

تعداد افرادی که در کل جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند به مرز 29 و نیم میلیون نفر نزدیک می شود و تعداد فوت شده ها هم نزدیک به 933 هزار نفر قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۷۶۱۱۸

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که این روزها اکثر اخبار مربوط به این ویروس به ساخت واکسن های آن برمی گردد مهم ترین اخبار مربوط به کرونا را در رسانه های سراسر جهان مرور می کنیم:

*پزشکان در انگلیس در حال آماده سازی آزمایش دارویی «کوکتل آنتی بادی» بر روی بیماران کرونایی هستند.

تیم دانشگاه آکسفورد دریافتند استروئید دگزامتازون می تواند جان بیماران را نجات دهد و جدیدترین نتایج مطالعه خود را اعلام کرده اند.

این یک روش درمانی به نام REGN-COV2 است که توسط شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی «ریژنرون» ساخته شده است و اولین درمان سفارشی کرونا است که وارد یک آزمایش بزرگ می شود.

*نتایج تحقیقاتی خاص نشان داده افرادی که خر و پف می کنند در صورتی که به کرونا مبتلا شوند و مجبور به بستری شدن در بیمارستان هم شوند سه برابر بیشتر از سایر افرادی که خر و پف نمی کنند با خطر مرگ روبرو خواهند شد.

*دولت انگلیس یک میلیارد و 300 میلیون پوند در کارخانه واکسن سازی یک شرکت فرانسوی در اسکاتلند سرمایه گذاری می کند؛ به این امید که بتواند بالاخره به واکسن کرونا دست یابد.  «والنووا» یکی از حداقل هفت شرکتی است که سفارشات واکسن خود را به انگلیس فروخته است. مقامات در انگلیس متعهد شده اند سال آینده 60 میلیون دوز واکسن خریداری کنند که تقریباً برای کل افراد برای دریافت اولین دوز کافی خواهد بود.

*یک تحقیق نشان داده است که جستجوهای گوگل برای علائمی مانند اسهال و درد شکم می تواند به عنوان یک هشدار اولیه برای شیوع ویروس کرونا باشد. دانشگاهیان دریافتند که تقریباً سه تا چهار هفته پس از افزایش در جستجوی آنلاین علائم اسهال و درد شکم در گوگل ، موارد ابتلا نیز افزایش یافته است. در نیویورک ، یکی از 15 منطقه ای که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت ، جستجوی "اسهال" تقریباً دو برابر قبل از آنکه موارد کرونا در شهر افزایش یابد ، دو برابر شد.

*به گفته کارشناسان ، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا می تواند با آزمایش های جدید نشانگر زیستی خون به نصف کاهش یابد؛ بدان معنا که آسیب پذیری فرد از طریق آزمایش خون او شناسایی می شود و بلافاصله به او گفته می شود در صورتی که به کرونا مبتلا شود چقدر احتمال مرگ با توجه به آسیب پذیری او وجود دارد.

*در حالی که برای نخستین بار از ماه مارس قرار است پارلمان هند با حضور اعضا برگزار شود تست کرونای 25 نماینده مثبت اعلام شده است.

*دولت اسپانیا قصد دارد به منظور جلوگیری هر چه بیشتر از پاندمیک کرونا در این کشور «دورکاری» را تا اوایل سال آینده میلادی تمدید کند.

*ایالت ویکتوریای استرالیا برای نخستین بار در دو ماه اخیر در یک شبانه روز هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته است.

*کشور ژاپن نیز پایین ترین نرخ ابتلا در یک شبانه روز را در دو ماه اخیر ثبت کرد. در 24 ساعت اخیر فقط 270 مورد ابتلای جدید در این کشور شناسایی شده است.

*پاندمیک کرونا اوضاع روانی جوانان به خصوص رنگین پوست ها را سخت تر و بدتر خواهد کرد که در نتیجه اوضاع اقتصادی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها