رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که به تازگی طرحی تخریبی در یک پالایشگاه بزرگ نفتی خنثی و یک جاسوس آمریکایی در حال انجام ماموریت جاسوسی در دو پالایشگاه بزرگ نفت این کشور دستگیر شده است.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۲۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «نیکولاس مادرو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه در نشست مجازی با شاخه جوانان حزب سوسیالیست ونزوئلا گفت که دیروز (پنجشنبه) یک جاسوس آمریکایی که در پالایشگاه های آموی و کاردون جاسوسی می‎کرد، در ایالت «فالکون» بازداشت شد.
 
وی افزود: جاسوس بازداشت عضو سپاه تفنکداران نیروی دریایی آمریکا است که در پایگاه‌های نظامی وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در عراق فعالیت می‎کرد.
 
مادورو تاکید کرد که هنگام بازداشت جاسوس آمریکای، مقادیری سلاح‌های سنگین و مبالغ زیادی دلار و وسایل دیگر کشف و ضبط و تحویل دادستانی داده شد و اکنون نیز به جاسوسی خود اعتراف کرده است.
 
رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که وزیر نفت و تیم مهندسی، دو روز پیش طرح اجرای عملیات انفجار در پالایشگاه «ال پاتو» واقع در 120 کیلومتری غرب کاراکاس را خنثی کردند.
 
مادورو آمریکا را به تلاش برای تخریب صنعت نفت ونزوئلا در چارچوب جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه کاراکاس متهم کرد و گفت: آنها به مرز جنون رسیده‌اند.
 
پالایشگاه کاردون که روزانه 305 هزار بشکه نفت تولید می‎کند، برزگترین پالایشگاه نفت ونزوئلا و دومین پالایشگاه نفت بزرگ جهان است که روزانه می‎تواند یک میلیون بشکه نفت این کشور (معادل 72 درصد) را پالایش کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها