بدون شک همه ما از اهمیت بالای جنبه های مختلف رشد و تربیت کودک آشنا هستیم و نیاز به توجه و حضور در کنار کودک را به خوبی می دانیم.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۷۱

بسیاری از خانواده هایی که در آن والدین کودک هر دو شاغل هستند، توانایی اختصاص وقت لازم برای همراهی با کودک خود را ندارند. در چنین شرایطی باید فردی را برای جایگزینی والدین انتخاب کرد که توانایی پاسخگویی به نیازهای کودک را داشته باشد.

پرستار کودک در منزل مناسب ترین فرد برای به عهده گرفتن وظایفی است که والدین در قبال کودک دارند. پرستار کودک در این زمینه تحصیل کرده است و تمام دوره های لازم برای کسب مهارت را گذرانده است. او نیازهای کودک را می شناسد و از راه های مختلف پاسخگویی به هر نیاز اطلاع کامل دارد. استخدام پرستار کودک برای والدین شاغل کار بسیار مناسبی است و می تواند تا حدودی عدم حضور والدین را برای کودک جبران کند.

علاوه بر این، برخی از مادران به علت بیماری نه تنها قادر به نگهداری از کودک نیستند بلکه خود نیز از خدمات پرستار بیمار برای انجام کارهای خودش کمک می گیرد. برخی از مادران بیمار به علت بیماری های مختلف به کما می روند یا به صورت طولانی مدت در منزل بستری می شوند.

استخدام پرستار بیمار بهترین راه برای کمک به بهبودی هر چه سریعتر مادران بیمار است تا هر چه سلامتی خود را به دست آورده و وظایف مادری خود را به جای آورد. در چنین شرایطی که پدر کودک درگیر انجام کارهای بیرون از منزل می باشد، پرستار کودک می تواند مسئولیت های کمک در رشد و تربیت کودک را بر عهده بگیرد.

پرستار کودک در منزل

دلایل استخدام پرستار کودک در منزل

بر اساس مشاهدات، کودکانی که به هر دلیلی موفق به حضور در کنار والدین خویش نبوده و نظارتی از سوی پدر و مادر بر تربیت و رشد کودک نمی شود، شرایط  بسیار حساسی پیدا خواهند کرد. کودک در شرایط عدم حضور مادر خود بسیاری از نیازهای خود را بی پاسخ می بیند و این موضوع منجر به عاصی شدن کودک از شرایط موجود می گردد. یکی از دلایل استخدام پرستار کودک در منزل جلوگیری از معضلات مذکور می باشد.

برخی از نیازهای کودک که از سوی پرستار کودک در منزل رفع می شوند عبارتند از:

  • انجام آموزش های ابتدایی به کودک و پایه ریزی تربیت و رشد کودک
  • کمک به افزایش روابط اجتماعی کودک و آماده سازی او برای حضور در جامعه در آینده ای نزدیک
  • توجه به رژیم غذایی کودک
  • کمک به انجام تکالیف درسی کودک
  • فراهم کردن مقدمات مورد نیاز برای فعالیت های تفریحی کودک
  • شیر دادن به کودک
  • کمک به انجام کارهای شخصی کودک
  • توجه به برنامه خواب کودک

برخی از مواردی که ذکر شد، مناسب برای گروه خاصی از کودکان هستند اما در حالت کلی جزو وظایف پرستار کودک در منزل محسوب می شوند. برای مثال رژیم غذایی مناسب یک کودک دو ساله با رژیم غذایی یک کودک شش ساله بسیار متفاوت هستند اما هر دو رژیم غذایی را پرستار پیشنهاد می دهد. پرستار کودک با تمام رژیم های درمانی مختص گروه های سنی مشخص، آشنایی کامل دارد.

علاوه بر این، ممکن است پدر و مادر کودک مجبور به انجام یک سفر طولانی مدت باشند که این سفر می بایست بد.ن حضور کودک انجام شود. خانواده های گرامی در چنین شرایطی نیز امکان استخدلم پرستار کودک را دارند با این تفاوت بهتر است که یکی از نزدیکانی که کودک با او آشنایی دارد، در کان پرستار و کودک حضور داشته باشد.

ویژگی های پرستار کودک

پرستار کودک مناسب فردی است که در این حوزه تحصیل کرده باشد. بسیاری از رشته های پاراکیلینیکی و روانشناختی اقدام به جذب کارآموز و ارائه کلاس ها و کارگاه های پرستاری از کودک را در دستور کار خود دارند و پرستار کودک خوب می بایست از این دوره ها استفاده کامل را برده باشد. این امر در نگهداری از کودک نقش بسزایی دارد و موجب ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستار می شود که این موضوع رضایت والدین کودک را در پی خواهد داشت. ویژگی های پرستار کودک کارآمد عبارتند از:

  • اطلاع کامل از مراحل رشد کودک و نکات برخورد با هر دوره
  • تربیت کودک بر اساس موازین خانواده
  • صبور و با حوصله بودن و عدم دعوا کردن و پرخاشگری با کودک
  • ارتباط قلبی و تنگاتنگ با کودک و رفع نیازهای عاطفی کودک

برای انجام خدمات پرستاری از کودک در خانه با کیفیت بالا و همراه با موفقیت، انتخاب یک مجموعه معتبر می تواند بسیار کمک کننده باشد. مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا بر اساس شایستگی ها اقدام به استخدام پرستاران تیم مراقبتی خود می نماید. پرستاران این مجموعه با انجام مصاحبه های تخصصی محک زده می شوند و علاوه بر آن رزومه و تجربه کاری قابل قبولی دارند.

پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل یا مهدکودک

با آورده شدن لفظ پرستار کودک اولین موضوعی که به ذهن هر فردی می رسد، تمایز بین مهدکودک و استفاده از خدمات پرستار کودک می باشد. حضور پرستار کودک تمام خدماتی که در مهدکودک ارائه می شود را معطوف به یک کودک می کند و این امر سبب افزایش کیفیت خدمات می شود.

به خصوص در حال حاضر و وجود بیماری کرونا که موجب تعطیلی بسیاری از مراکز شده است، حضور کودکان در مهد کودک که در واقع یک محل تجمع محسوب می شود، حضور کودکان در مهدکودک می تواند خطرات زیادی را برای کودک و خانواده وی به همراه داشته باشد.  

 

قیمت پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل وظایف مشخصی دارد. بخشی از دستمزدی که نصیب پرستار می شود و در واقع قیمت خدمات پرستار در منزل، وابسته به وظایف و کارهایی است که پرستار موظف به انجام آن ها می شود.

یکی دیگر از موارد موثر بر قیمت خدمات پرستار کودک در منزل، زمانی است که پرستار در کنار کودک و انجام امور مربوط به او می گذراند. بدون شک پرستار شبانه روزی مشمول دستمزد بالاتری نسبت به پرستار کودکی می شود که پرستاری از کودک را به صورت ساعتی بر عهده می گیرند.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا هزینه تمام خدمات خود را بر اساس قیمت گذاری اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و نهادهای ذیربط تعیین می نماید. به همین سبب بسیار مقرون به صرفه تر از هرگونه اقدام دیگر مانند فرستادن کودک به مهدکودک می باشد.

نکات خدمات پرستار کودک در منزل

حال که با اهمیت و نقش پر رنگ پرستار کودک در غیاب والدین آشنا شده ایم، نیاز است تا درمورد برخی نکات پر اهمیت در استفاده از این خدمات اشاره کنیم. موارد زیر از نکات مهم در خدمات پرستار کودک در منزل می باشند:

  • با وجود مشخص بودن چارچوب کلی وظایف و مسئولیت های پرستار کودک، برخی والدین ممکن است انتظاری جز مسئولیت های تعریف شده از پرستار داشته باشند. در این صورت توصیه اکید می شود که پیش از شروع کار پرستار کودک در منزل، والدین تمام انتظارات خود را دقیق و شفاف به پرستار منتقل کنند.
  • پرستار در منزل زمان زیادی را در کنار کودک حضور دارد. این موضوع موجب وابسته شدن کودک به پرستار خواهد شد. از این رو والدین باید سعی کنند از تغییر پی در پی پرستار اجتناب نمایند. چرا که این تغییر پیاپی موجب ایجاد اختلال عاطفی در کودک شده و در نهایت به ضرر کودک تمام خواهد شد.
  • نکته مهم بعدی جزو مواردی است که باید مورد توجه والدین کودک باشد. حضور پرستار کودک و همراهی با کودک، به هیچ عنوان نمی تواند جای خالی والدین را برای کودک پر کند. حضور پرستار فقط مرهمی مقطعی بر عدم حضور والدین و پاسخی سطحی برای نیازهای متفاوت کودک خواهد بود. پدر و مادر از جایگاه ویژه ای برخوردارند و می بایست هر روز ساعاتی را در اختیار کودک قرار دهند و گزارش روزانه لازم را از پرستار کودک دریافت نمایند.

پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل با مجموعه هوم کا

برخی از والدین فقط ساعت اداری را در خانه حضور ندارند و می توانند بقیه ساعات روز را در کنار کودک بگذرانند. این دسته از خانواده ها از پرستار کودک ساعتی استفاده می کنند. در مقابل برخی دیگر از خانواده ها از پرستار کودک شبانه روزی استفاده می کنند.

مجموعه خدمات مراقبتی و درمانی هوم کا با توجه به نیاز والدین گرامی خدمات پرستارکودک را در دو بخش متفاوت ساعتی و شبانه روزی در اختیار فرد درخواست کننده قرار می دهد.

برای دریافت خدمات پرستار کودک در منزل با مجموعه هوم کا، افراد متقاضی کافیست با کارشناسان مجموعه هوم کا تماس بگیرند. کارشناسان این مجموعه اطلاعات مورد نیاز فرد متقاضی را دریافت نموده و در اسرع وقت پرستار کودک متناسب با شرایط را به محل اعزام خواهند کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها