کد خبر: ۱۲۷۳۳۵۹

ممکن است که یادگیری زبان آلمانی را کاری دشوار بدانید یا از شنیدن کلمات آلمانی احساس کنید که از عهده یادگیری آن برنمی­آیید! ولی اجازه دهید که صحبت بیشتری در این رابطه داشته باشیم:
 

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

 
یادگیری هر زبان نیاز به صرف زمان و جدیت دارد؛ زبان آلمانی نیز از این قضیه مستثنی نمی­باشد.
داشتن انگیزه کافی و تلاش در جهت رسیدن به هدف تمام چیزی است که لازم دارید. ممکن است که در شروع کار احساس سردرگمی داشته باشید اما می­توانید با رعایت یکسری از مسائل سریعا زبان آلمانی را یاد بگیرید.
 

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

 
دلایل زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد که در ادامه به 15 دلیل اصلی اشاره خواهد شد:
آلمان دومین صادر کننده بزرگ جهان است.اقتصاد آلمان در رتبه اول اروپا و چهارم جهان است.آلمان مرکز فعالیت شرکت­های بی­شمار بین المللی است.سرمایه­گذاری مستقیم آلمان در ایالات متحده بالغ بر ده میلیارد دلار است.آلمانی دارای بیشترین تعداد سخنرانان بومی در اتحادیه اروپا (به مراتب بیشتر از انگلیس، اسپانیا یا فرانسه) است.زبان آلمانی در میان ده زبان متداول جهان است.تربیت دانشمندان فراوان در دانشگاه­های آلمان و کسب جوایز متعددآلمانی­ها در مهندسی پیشرو هستند.زبان آلمانی و انگلیسی تشابه زیادی دارند.برخی از مشهورترین فیلمسازان قرن بیستم آلمانی هستند.زبان آلمانی زبان گوته، ماركس، نیچه، كافكا، مان، برشت و گراس است. موتسارت، باخ، بتهوون، شوبرت، برامز، شومان، واگنر، مالر و شونبرگ نیز همانند فروید، وبر، اینشتین، هایزنبرگ، كانت، هگل و هایدگر به زبان آلمانی سخن گفته­اند.زبان آلمانی دومین زبان علمی رایج در جهان است.18٪ كتاب­های جهان به زبان آلمانی چاپ می­شوند و تعداد معدودی از این موارد به انگلیسی ترجمه می­شوند.آلمان و زبان آلمانی دروازه­ای برای آموزش عالی در سطح جهان است.بسیاری از مهم­ترین آثار فلسفی، ادبی، موسیقی، هنری، الهیات، روانشناسی، شیمی، فیزیک، مهندسی و پزشکی به زبان آلمانی نوشته شده­اند.
 
برای مهاجرت و اخذ اقامت آلمان به زبان آلمان نیاز دارید.
 
یادگیری سریع زبان آلمانی: از سطح مبتدی تا پیشرفته

یادگیری زبان آلمانی به چه مدت زمان نیاز دارد؟

 
یادگیری این زبان ممکن است کمی دشوار باشد، به خصوص اگر که با زبان­های هندی و اروپایی آشنایی نداشته باشید؛ اما زبان مادری شما فرقی به حالتان ندارد و درصورت تلاش می­توانید پیشرفت کنید.
 
نمی­توان دوره زمانی معینی را برای یادگیری موفق زبان آلمانی تعیین کرد و باید گفت که تنها راه موفقیت
ممارست در یادگیری است. با تلاش و پشتکار نتایج مطلوب را در طول زمان کسب خواهید کرد.
 
یادگیری یک زبان جدید به عوامل زیادی مانند تجارب قبلی شما و میزان ارتباطتان با آن زبان وابسته است؛ میزان تلاش برای یادگیری، انگیزه و سایر عوامل نیز جایگاه ویژه­ای خواهند داشت. به طور متوسط با روزی حداقل سه تا شش ساعت تمرین، می­توانید مکالمه­ای را به زبان آلمانی انجام دهید یا از عهده کارهای روزانه برآیید.
 

زبان آلمانی را چگونه یاد بگیریم؟

 
در ادامه در مورد یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی صحبت خواهد شد:
 
یک دلیل محکم و انگیزه قوی داشته باشید.تمام اصول زبان آلمانی را بیاموزید.کلمات و اصطلاحات جالب را حفظ کنید.
 
4- هر روز تمرین کنید.
 
اگر نمی­دانید که زبان آلمانی را چگونه بیاموزید و یک مبتدی به حساب می­آیید، توصیه می­کنیم که در ابتدا الفبا را بیاموزید. زبان آلمانی مثل انگلیسی دارای 26 حرف است. تلفظ صحیح حروف را تمرین کنید تا لهجه قابل قبولی داشته باشید.
 

گرامر زبان آلمانی

 
چه چیزی باعث می­شود که یک زبان را دشوار بنامید؟ دستور زبان آن، درست است؟ یادگیری گرامر برای بیشتر افراد کار سختی به نظر می آید و این قضیه منوط به زبان آلمانی نیست. توصیه می­کنیم که گرامر را درست بیاموزید تا به زبان آلمانی مسلط باشید. یادگیری زبان آلمانی در شش دوره انجام می­گیرد: Prasens ، Präteritum ، Perfekt ، Plusquamperfekt ، Futur I و Futur II.
 
Präsens مربوط به زمان حال است و به زبان انگلیسی تدریس می­شودPräteritum مربوط به یادگیری زمان­های ایده آل استPlusquamperfekt مربوط به Past Perfect استFutur I به زمان آینده مربوط می­شودFutur II به زمان آینده کامل می­پردازد.
 
با نگاهی به زمان­ها و درک گرامر، یادگیری زبان آلمانی برای شما آسان­تر خواهد شد. یک چیز پیچیده در مورد زبان آلمانی وجود دارد که بسیاری از افراد به آن اشاره دارند: 16 فرم که کلمه "the" در زبان انگلیسی، در موارد مختلف و جنسیت آلمانی به خود اختصاص می­دهد. در زبان آلمانی برای هر جنس سه عبارات اسمی وجود دارد: die (برای اسامی زنانه)، der (برای اسامی مردانه) و das (برای جنسیت خنثی).
 
با یادگیری هر کلمه جدید در زبان آلمانی، باید یاد بگیرید که از چه پیشوندی قبل از آن استفاده کنید. این امر در ابتدا کمی گیج کننده خواهد بود؛ با این حال قوانینی برای اینکار نیز وجود دارد تا شما را در یادگیری هر چه بهتر یاری کند.
 
بیشتر بدانیم: بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟
 

فرهنگ آلمان

 
آلمان دارای فرهنگ غنی است. این کشور قرن­هاست که­ سرزمین افراد روشنفکر و کانون مهم­ترین اتفاقات است. فرهنگ این کشور علاوه بر قاره اروپا، بر روی فرهنگ کل جهان تأثیرگذار است و در آثار فرهنگی و تاریخی هویداست.
 
آلمان با جمعیت 81 میلیون نفری، دومین کشور پرجمعیت اروپا  پس از روسیه می­باشد. 91٪ جمعیت این کشور اصالتا آلمانی هستند و ساکنین ترکی بزرگترین گروه اقلیت با 2.4٪ از حمعیت هستند. 70٪ مردم مسیحی، 3.7٪ مسلمان و بقیه یا اعتقادی به هیچ مذهبی ندارند و یا به بیش از یک مذهب باور دارند.
 
آلمانی­ها را می­توان افرادی تلاشگر نامید. برخورد آنها سرد است و ممکن است در ابتدا غیردوستانه به نظر برسد اما انسان­های خوبی هستند؛ عاشق غذا هستند، بیش از 300 نوع نان مختلف تهیه میکنند و غذاهای سنتی فراوانی را در سبد غذایی خود دارند. نوشیدنی مورد علاقه آنها آبجو است و میزان مصرف سالانه این نوشیدنی حدود 106 لیتر است که رتبه سوم را در جهان دارد.
 
صنایع آلمان­ پیشرفته است و خودروسازی نیز عملکرد فوق ­العاده­ای دارد که باعث شده شرکت­های فعال در کلاس جهانی فعالیت ­کنند. تأثیر آلمانی­ها در معماری اروپا نیز پررنگ است (ساختمان­های رومانیایی، گوتیک، کلاسیک، باروک، روکوکوس و رنسانس). لازم به ذکر است که بلندترین کلیسای آلمان ارتفاعی برابر با 161.53 متر دارد.
 
بیشتر بدانیم: آسان ترین روش برای اخذ ویزای انگلیس کدام است؟
 
یادگیری سریع زبان آلمانی: از سطح مبتدی تا پیشرفته

برنامه ­های رایگان برای یادگیری زبان آلمانی

 
با پیشرفت فناوری در دنیای امروز می­توانید زبان آلمانی را راحت و سریعتر بیاموزید. در دنیای اینترنت برنامه­های آنلاین و رایگان فراوانی وجود دارد که ابزار مناسبی برای یادگیری و تقویت مهارت­های زبانی­تان به حساب می­آیند. در ادامه برخی از برنامه­های پرکاربرد را به شما معرفی خواهیم کرد:
 

آنکی (Anki)

 
این برنامه برای یادگیری لغات موثر می­باشد؛ این کار به صورت کارت­های آموزشی، متن، تصاویر و صداها امکان­پذیر می­باشد.
 

ممرایز (Memrise)

 
به کمک این برنامه می­توان زبان­های مختلفی را یکی پس از دیگری آموخت که یکی از گزینه­های پرکاربرد، آموزش زبان آلمانی می­باشد.
 

WordPic

 
این برنامه نیز برای بهبود دایره لغات به کمک تصاویر موثر است و می­توان با تلفظ درست کلمات آشنا شد.


Babbel

 
یادگیری در این برنامه برپایه پرسش و پاسخ و تلفظ لعات است تا یادگیری موثری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.


DeutscheAcademie


این برنامه برای تمرین اختصاص طراحی شده است و مطالب زیادی را در دسترس شما قرار می­دهد.


Wie geht

برنامه­ای است که طیف وسیعی از موضوعات را دربرمی­گیرد و بر یادگیری واژگان متمرکز است.


دوولینگو (Doulingo)

این اپ جزو محبوب­ترین برنامه­های مورد استفاده برای یادگیری زبان آلمانی و سایر زبان­هاست.
چهره نگار اولین آژانس 360 درجه مهاجرت و توسعه کسب و کار در اروپاست که در ایران نمایندگی دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها