محققان استرالیایی ادعا می کنند؛

گرما در بیماری کووید ۱۹ ارزش درمانی دارد

محققان معتقدند گرما می تواند به عنوان یک اقدام درمانی در بیماری کووید ۱۹ استفاده شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  مهر، محققان می‌دانند که ویروس‌های دارای پوشش چربی نظیر کروناویروس ها و رینوویروس ها می‌توانند برای مدت طولانی در شرایط خشک و سرد باقی بمانند که می‌تواند منجر به افزایش عفونت‌های تنفسی شود.
 
همزمان این ویروس‌ها که عامل سندروم تنفسی شدید هستند به گرما حساس هستند و دماهای قابل تحمل برای انسان‌ها می‌تواند برای نابودی پوشش چربی ویروس و غیرفعال کردن آنها کافی باشد.
 
معمولاً در پستانداران، تب شیوه‌ای برای کنترل عفونت است و همواره از گرما به شکل چشمه‌های اب گرم و اتاق سونا برای درمان و پیشگیری از عفونت‌های مجاری تنفسی استفاده می شده است.
 
از اینرو محققان معتقدند دسترسی آسان به این منابع ارزان، علاوه بر فواید جسمی و روانشناختی، می‌تواند
گزینه مطلوبی برای کمک به مقابله با عفونت‌های تنفسی باشد.
 
دکتر «مارک کوهن»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه اکستریم ولنس استرالیا، در این باره می‌گوید: «توانایی شرایط سرد و خشک در افزایش عفونت ویروسی در مطالعه بر روی موش‌ها به اثبات رسیده است. در مقایسه با رطوبت ۵۰ درصد، رطوبت حدود ۲۰ درصد موجب اختلال در مکانیسم دفاع ضدویروسی درونی شده و روند ترمیم بافت را کاهش می‌دهد که منجر به بیماری شدیدتر می‌شود.»
 
محققان معتقدند در فاز اولیه عفونت ویروسی، استنشاق هوای گرم و مرطوب می‌تواند از خط اولیه دفاع سیستم ایمنی حفاظت کند.
 
دکتر کوهن در ادامه می‌افزاید: «استنشاق بخار همرا با اسانس‌های معطر با خواص ضدویروسی می‌تواند به کاهش بار ویروسی کمک کرده و موجب تسکین جسمی و روانی هم شود.»
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها